skip to Main Content
دستگیری سه‌هزار نفر در تظاهرات طرفداران الکسی ناوالنی
سیاست کیوسک

دستگیری سه‌هزار نفر در تظاهرات طرفداران الکسی ناوالنی

در این اعتراضات که در مناطق مختلفی برگزار شدند بیش از ۳۰۰۰ نفر دست‌کم در ۱۰۹ شهر روسیه دستگیر شدند. معترضان بی‌توجه به سرمای بسیار زیاد هوا و ممنوعیت تجمع به خیابان آمده و در اعتراض به دستور پوتین خواستار آزادی ناوالنی شدند. پلیس تلاش کرد تا با خشونت گسترده و بازداشت این تجمعات را پراکنده کند.

آنا ماتویوا، محقق کالج کینگ لندن، در گفتگو با الجزیره، بر اهمیت گستردگی جغرافیایی اعتراضات روز شنبه تأکید کرد.
ماتویوا به الجزیره گفت. «رفتار پلیس وحشیانه است. هیچ‌چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد.اما این واقعیت که جغرافیای اعتراضات از مسکو به غرب روسیه و همچنین در ایالات شمالی گسترش یافته است مهم است. ما شاهد بیرون آمدن تعداد ثابتی از مردم هستیم که می‌دانند ممکن است مورد ضرب و شتم قرار بگیرند، یا بازداشت شوند و سوابق کیفری خواهند داشت؛ و باوجوداین، مردم [هنوز] بیرون می‌آیند.»

الکسی ناوالنی ۴۴ ساله در انتظار نتیجه چهار اتهام در حال حاضر در زندان مسکو است. مقامات او را به نقض شرایط بازداشت تعلیقی که در سال ۲۰۱۴ داشته متهم کرده‌اند؛ اما ناوالنی رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین را متهم کرد که دستور قتل او را داده است. پوتین این ادعا را رد کرد و ادعا کرد که ناوالنی بخشی از یک کارزار کلاه‌برداری کثیف با حمایت آمریکا برای بی‌اعتبار کردن وی است.

همچنین بخوانید:  واگذاری مدرسه دولتی به بانک خصوصی برای ساخت هتل ۲۴ طبقه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗