skip to Main Content
«آمار آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان غیرواقعی است»
زمین کیوسک

«آمار آب‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان غیرواقعی است»

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها می‌گوید آماری که مسئولان آب و فاضلاب در مورد آب‌رسانی به ۱۸۵ روستای جنوب سیستان و بلوچستان اعلام می‌کنند واقعیت ندارد؛ «طبق گفته سازمان آب و فاضلاب استان در حوزه پایین دست سد زیردان ۱۸۵ روستا آب شرب شان تامین می‌شود که خلاف واقعیت است. آب این سد ابتدا باید به تصفیه‌خانه منتقل شود که هنوز این تصفیه‌خانه آماده بهره‌برداری نیست و به‌صورت شنی فعالیت دارد و بعد از تصفیه نیز به مخزنی در روستای صفرزهی منتقل می‌شود که از محل سد زیردان تا این روستای بر اساس همان حجم آب تخصیصی لوله کار شده است. بعد از روستای صفر زهی که ۲۶۱ روستا در پایین دست قرار دارند هنوز خط لوله جدید برای انتقال آب تکمیل نشده است».

شه‌بخش گرگیج توضیح داده «آب شرب ۱۸۵ روستا در دشتیاری هنوز از شبکه قدیم تامین می‌شود که در زمان جهاد سازندگی حدودا ۳۰ سال پیش از طریق ۲ الی ۳ حلقه چاه کوچک تامین شده است. هیچ‌کدام از این ۱۸۵ روستا به صورت کامل لوله‌کشی نشده‌اند و همه خانوارها به آب شرب دسترسی ندارند. به‌طور مثال روستایی با ۲۰۰ خانوار تنها ۴۰ الی ۵۰ خانوار به آب شرب دسترسی دارند و ۱۵۰ خانوار دیگر فاقد آب شرب هستند و هنوز شبکه آبرسانی جدید برای آنها وارد مدار نشده است».

وی تاکید کرده «برخلاف اعلام اداره کل آب و فاضلاب استان، ۱۸۵ روستا با جمعیت ۴۵ هزار نفری به آب شرب دسترسی ندارند؛ چرا که همه این روستاها در خط جدید لوله‌گذاری آب شرب قرار ندارند و یک تضاد و دوگانگی بین آماری که آب و فاضلاب اعلام می‌کند و واقعیت‌های موجود در روستاها وجود دارد».

همچنین بخوانید:  یک‌میلیون نفر در سیستان و بلوچستان شبکه آب ندارند

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفته پروژه‌ای که قرار بوده شش‌ماهه تکمیل شود هنوز آغاز به کار هم نکرده است؛ «۳ ماه پیش نیز در دشتیاری کلنگ تکمیل خط لوله انتقال آب شرب را بر زمین زدند و قرار بر این شد که ۶ ماهه این پروژه تکمیل شود ولی با گذشت ۳ ماه از تاریخ مقرر هنوز این پروژه آغاز به کار نکرده و حوضچه ها تکمیل نیستند. زمانی که حوضچه ها تکمیل و آب برای انتقال وارد مدار شد آن وقت اداره کل آب و فاضلاب اعلام کند که ۱۸۵ روستا متصل به شبکه‌های آبرسانی هستند».

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗