skip to Main Content
بی‌اثری منع عبور و مرور بر آلودگی هوا در تهران
زمین کیوسک

بی‌اثری منع عبور و مرور بر آلودگی هوا در تهران

آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای جهان به دلیل کاهش عبور و مرور به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش داشته است اما در این میان به نظر می‌رسد کلان‌شهر تهران تغییر آنچنانی در این زمینه نداشته است.

کاهش پروازهای هواپیمایی، تعطیلی برخی صنایع، و ممنوعیت‌های عبور و مرور در شهرهای مختلف جهان در بسیاری از نقاط منجر به کاهش آلودگی کربنی شده است. در اروپا آلودگی و نشط کربن به طور روزانه ۵۸ درصد کاهش یافته است. در دهلی‌نو نیز تفاوت چشمگیری در آلودگی هوا به چشم می ‌خورد. البته این تغییرات در برخی کشورها ماندگار نشده و آلودگی به میزان سابق خود بازگشته است.

از سوی دیگر گفته می‌شود آلودگی هوا منجر به ماندگاری بیشتر ویروس کرونا در هوا می‌شود. و آلودگی مازوت،که گفته می‌شود منشا آلودگی روزهای اخیر در تهران است مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد. فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران گفته است اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می‌رویم اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می‌رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.

وی همچنین افروده که آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می‌زند و فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید:  جهان پس از ویروس کرونا

کیفیت هوای تهران در روزهای گذشته ناسالم ارزیابی شد و امروز نیز هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه‌ها است.

مسئله آلودگی هوای کلان‌شهرها در ایران به مشکلی دائمی تبدیل شده و سالانه در پاییز و زمستان ساکنان این شهرها به دلیل آلودگی در معرض بیماری‌ها و آسیب‌های فراوان قرار می‌گیرند و سالانه هزاران نفر به این دلیل کشته می‌شوند. با همه اینها به نظر می‌رسد راهکارهای مسئولان در این موضوع نیز از دعا برای وزش باد یا توصیه به زدن ماسک، و نهایتا تعطیلی شهر برای چند روز فراتر نمی‌رود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗