skip to Main Content
«مقصر دانستن نیروگاه‌ها در ایجاد آلودگی پاک کردن صورت مسئله است»
جامعه کیوسک

«مقصر دانستن نیروگاه‌ها در ایجاد آلودگی پاک کردن صورت مسئله است»

با وجود تاکید اعضای شورای شهر تهران بر مازوت‌سوزی در پایتخت، کارشناسان سازمان محیط زیست این اتهام را بی‌مورد و آلودگی هوا را ناشی از ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی می‌دانند.

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شاخص آلودگی هوای شهر تهران در یک هفته اخیر در بسیاری از مواقع در مرز ۱۵۰ (ناسالم برای همه گروه‌های حساس) قرار داشته و عملاً شهر با وجود بارندگی در روز پنجشنبه به مدت سه روز متوالی دچار پدیده مه‌دود دچار بوده که بسیار هشدار دهنده است.

میلانی از احتمال استفاده از گازوئیل آلوده یا مازوت، در تهران سخن گفته و به متولیان امر (اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران)، در این باره تذکر داد.

زهرا نژاد بهرام هم سازمان محیط زیست را مسئول اصلی در آلودگی هوا دانست و گفت: اما شرایط کنونی موید آن است که این سازمان در صدد توجیه است و رفتار دولتی‌ها و غیر دولتی‌ها و انتظار از مردم برای کاهش آلودگی حاکی از آن است.

اما داریوش گل علیزاده معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه امسال نیروگاه‌های اطراف تهران به هیچ عنوان از سوخت مازوت استفاده نکرده‌اند، اظهار داشت: این نیروگاه‌ها امسال به سمت استفاده از سوخت مایع رفته‌اند.

گل علیزاده با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوای تهران مربوط به مازوت نیست، گفت: آلودگی روزهای اخیر مربوط به تجمع آلودگی‌های مختلف از جمله منابع خودروی است که از دیزل سوز هستند و منجر به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا می‌شوند.

همچنین بخوانید:  زندگی زیر خط فقر و دعوت صدا و سیما به قناعت

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های فرسوده تهران سهم ۶۰ درصدی در آلودگی هوای تهران را بر عهده دارند، نقش ۲۰ درصدی موتورسیکلت‌ها و ۱۰ درصدی خودروهای فرسوده را نیز در ایجاد این نوع آلودگی بی تاثیر ندانست و اظهار داشت: راه حل این معضل نوسازی ناوگان فرسوده و نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دودزا است.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مقصر دانستن نیروگاه‌ها در ایجاد آلودگی پاک کردن صورت مسئله است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗