skip to Main Content
افزایش چشم‌گیر آمار ترک‌تحصیل کودکان
جامعه کیوسک

افزایش چشم‌گیر آمار ترک‌تحصیل کودکان

به گزارش روزنامه همشهری، آمار بازماندگی از تحصیل در سال جاری در برخی مناطق کشور چندین برابر شده است. مسئولان آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌گویند تعداد کودکانی که به مدرسه نمی‌روند در این استان ۳ برابر شده است و به این دلیل جلسه فوری در سطح استان تشکیل داده‌اند.

براساس گفته مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، ۴۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی ترک تحصیل کرده‌اند. ٢ هزار دانش آموز در قزوین و ۴ هزار و ۵١٠ دانش آموز در کرمان به مدرسه نمی‌روند. ۴ هزار و ۵٠٠ نفر هم در خوزستان دچار همین وضعیت هستند که بیشترین تعداد آمار این استان مربوط به دختران است.

قاسم خدابنده، مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی گفته است آمار ترک‌تحصیلی سال گذشته این استان ۱۳ هزار بوده و امسال به ۴۰ هزارنفر رسیده است. وی می‌گوید کمیته‌ای در استان تشکیل داده شده تا از طریق مدیران مدرسه، دهیاران، خانه‌های بهداشت و… دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانده شوند. گفته می‌شود که پس از شناسایی این دانش‌آموزان برخی از آنان به مدرسه بازگشته‌اند، برای نمونه از ۷۷۳ دانش‌آموز زیر ۱۱ سال شناسایی‌شده در استان قزوین، تنها ۱۲۵ نفرشان پس از شناسایی به تحصیل بازگشتند.

در این گزارش، مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل کودکان مشکلات اقتصادی، تعصبات فرهنگی (به ویژه درمورد دختران) و دسترسی نداشتن به مدرسه نامیده شده و تعداد زیادی از این کودکان از مهاجران هستند. گفته شده ترک تحصیل دختران، به ویژه در دوره متوسطه دوم بیشتر از پسران است. کرونا نیز در سال جاری دشواری تحصیل کودکان را افزایش داده و تحصیل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه برای بسیاری از کودکان ناممکن بوده است.

همچنین بخوانید:  کرونا در کشورهای فقیر کمتر می‌کشد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗