skip to Main Content
زنان اولین قربانیان تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا
کیوسک

آمار خودکشی در ژاپن از تعداد مرگ بر اثر کرونا پیشی گرفت

زنان اولین قربانیان تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا

در ماه گذشته در ژاپن تعداد افرادی که براثر خودکشی مرده‌اند، از آمار فوت‌شدگان کرونا در سال ۲۰۲۰ پیشی گرفته و در این میان تعداد زنانی که تصمیم به مرگ گرفتند، بیشتر از سایر افراد بوده است.

کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که پاندمی می‌تواند منجر به بحران سلامت روان شود و بیکاری گسترده، انزوای اجتماعی و اضطراب در سطح جهانی آسیب‌های زیادی را متوجه مردم می‌کند. حالا آمارهای دولتی ژاپن نشان می‌دهند که تعداد کشته‌شدگان بر اثر خودکشی در ماه اکتبر بیشتر از قربانیان کرونا در کل سال بوده است. پلیس ملی ژاپن اعلام کرده، آمار خودکشی در ماه اکتبر تا ۲۱۵۳ نفر افزایش داشته، در حالی‌که طبق آمار وزارت بهداشت این کشور تا روز جمعه کل فوت‌شدگان کووید-۱۹ در ژاپن ۲۰۸۷ نفر بوده است.

ژاپن یکی از معدود اقتصادهای بزرگ جهان است که آمار خودکشی را فاش می‌کند. به عنوان مثال آخرین داده‌های ملی ایالات متحده مربوط به سال ۲۰۱۸ است. داده‌های ژاپنی می‌توانند به سایر کشورها در مورد تأثیر اقدامات دوره شیوع ویروس کرونا بر سلامت روان و اینکه کدام گروه آسیپ‌پذیرتر هستند، بینش بدهد.

میشیکو یودا، استاد دانشگاه واسدا در توکیو و کارشناس خودکشی می‌گوید:‌ «ما حتی قرنطینه هم نداشتیم و در مقایسه با کشورهای دیگر کرونا تاثیر کمی روی ما داشت. با این حال باز هم شاهد افزایش خودکشی هستیم. این نشان می‌دهد که کشورها ممکن است در آینده با شرایط مشابهی روبه‌رو شوند.»

طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ژاپن مدت‌هاست که با آمار بالای خودکشی دست‌وپنجه نرم می‌کند. با وجود اینکه دلایل بالا بودن میزان خودکشی در ژاپن پیچیده است، اما ساعات طولانی کار، فشار در مدارس، انزوای اجتماعی و ننگ دانستن مسائل مربوط به بهداشت روان در جامعه، همه به عنوان عوامل موثر ذکر شده‌اند.

همچنین بخوانید:  دستمزد کارگران در ۱۰سال گذشته کمتر از یک‌سوم هزینه‌های زندگی را پوشش داده

با وجود اینکه ژاپن توانسته بود، آمار خودکشی را در سال گذشته کاهش دهد اما کرونا دوباره آمارها را بالا برد و در این میان تعداد زنانی که جان خودشان را می‌گیرند نیز، افزایش یافت. این موضوع می‌تواند دلایلی مانند بیکاری – زنان درصد بالایی از شغل‌های نیمه‌وقت در هتل‌ها و رستوران‌ها را داشتند.- داشته باشد. برای آنان که توانسته‌اند کارشان را حفظ کنند، تعطیلی مدارس و حضور کودکان در خانه معضل بزرگی است. اضطراب و نگرانی بابت سلامتی فرزندان نیز افزایش پیدا کرده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗