skip to Main Content
«طرح ممنوعیت تردد خودروها برای درآمدزایی دولت است»
جامعه کیوسک

«طرح ممنوعیت تردد خودروها برای درآمدزایی دولت است»

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس می‌گوید «دولت طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۹ شب الی ۴ صبح و جریمه افراد را با هدف درآمدزایی عملیاتی کرده است. متاسفانه دولت به هیچ وجه این تصمیم را برای حل مشکل کرونا اتخاذ نکرده است. نباید فراموش کرد که مشکل اصلی کشور در بیماری کرونا و ابتلا ی افراد در تردد در ساعت ۹ شب الی ۴ صبح نیست، بلکه بی‌برنامگی و سردرگمی دولت از مشکلات اصلی در مقابل بیماری کرونا است».

به گفته ابراهیم عزیزی «دولت به هیچ وجه نمی تواند به افراد کارگران ساختمان، رانندگان تاکسی و …… اعلام کند که از خانه هایشان بیرون و سرکار نرود و در نهایت اجاره منازل، و جریمه هایی که به دلایل متفات در  این مقطع زمانی می‌شوند را پرداخت کنند که برای عملی شدن این تصمیم، دولت باید هزینه دو ماه اقشار نیازمند را بپردازد».

گزارش ایلنا از شیراز حکایت از آن دارد که طرح ممنوعیت تردد شبانه، مشکلاتی را برای  برخی شهروندان که ناچارند برای انتقال اورژانسی بیماران خود به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کنند بوجود آورده است؛ آنها می‌گویند خودروی‌شان توسط این دوربین‌ها شناسایی و جریمه شده است.

اجرای این طرح مشکلاتی را برای عده‌ای از صاحبان مشاغل گروه یک نیز ایجاد کرده است؛ سعید که در یک سوپرمارکت در شیراز کار می‌کند و در شهرستان زرقان ساکن است به ایلنا گفته تاکنون دو بار توسط دوربین‌های نظارتی پلیس راهور و هر بار نیز ۵۰۰ هزار تومان جریمه شده است. به این فهرست می‌توان به اغلب افرادی که در شهرک‌ها یا شهرهای پیرامون شیراز مانند شهر جدید صدرا، شهرک گلستان و… زندگی می‌کنند و کسب‌وکارشان در شیراز است، اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  دست خالی کارگران میادین میوه و تره‌بار در برابر ابتلا به کرونا

به نظر می‌رسد دولت در طرح خود تمامی این افراد را نادیده گرفته است؛ آنچنان که معاون استاندار فارس در واکنش به این ماجرا می‌گوید این دسته از افراد «اگر هم توسط دوربین‌های نظارتی جریمه شوند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات خود به پلیس راهور مشکل خود را بر طرف کنند». عبدالرضا قاسم‌پور اعلام کرده تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌های تلفنی مجاز به تردد در ساعات شب هستند و جریمه نمی‌شوند.

در تهران اما شرایط متفاوت است؛ فرمانده انتظامی تهران امروز گفته «همه شامل طرح ممنوعیت تردد می‌شوند و مجوزی برای ورود خودروهای تاکسی اینترنتی و … نیست». حسین رحیمی روز گذشته نیز درباره وضعیت خودروهای با پلاک غیربومی که سال ها در تهران ساکن هستند و تردد دارند گفته بود «رانندگان این خودروها باید دو هفته تحمل داشته باشند. این خودروها در صورت تردد در تهران جریمه می‌شوند».

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗