skip to Main Content
شادی بولسانارو از توقف مطالعه واکسن چینی کرونا
بولسانارو علیه واکسن کرونا
دانش کیوسک

پس از خودکشی یک شرکت‌کننده برزیلی در مطالعه واکسن

شادی بولسانارو از توقف مطالعه واکسن چینی کرونا

خاویر بولسانارو رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل با ابراز خوشحالی از مشکلی که در روند آزمایش واکسن کرونای ساخته چین در برزیل پیش آمده، توقف این آزمایش در برزیل را نشانه‌ای از برحق بودن خود دانسته و آن را «پیروزی دیگری برای بولسانارو» خوانده است.

شرکت چینی سینو-واک در همکاری با موسسه تحقیقاتی برزیلی بوتان‌تان، در حال مطالعه روی اثر این واکسن برای مقابله با بیماری کووید۱۹ هستند. اما آژانس ملی امنیت بهداشتی برزیل پس از آنچه «رویدادی خطیر» توصیف کرد، دستور توقف این آزمون را صادر کرد.

رویدادی که آژانس ملی امنیت بهداشتی برزیل با توصل به آن جلوی آزمایش واکسن کرونا را گرفته، خودکشی یکی از داوطلبین شرکت‌کننده در این مطالعه بوده است و ارتباطی به واکسن نداشته. با این حال دولت برزیل از این خودکشی برای تامین خواست رئیس‌جمهور استفاده کرده است.

خاویر بولسانارو، بارها نتایج تحقیقات علمی را زیر سوال برده و بی‌ارزش قلمداد کرده است. به گرمایش جهانی و تغییر اقلیم باور ندارد و پس از به قدرت رسیدن اجازه غارت جنگل‌ها و منابع طبیعی بزریل را برای تولید صنعتی صادر کرده است. در برابر مردم بومی و مخالفانش که خواهان توجه به دانش و حفاظت از محیط‌زیست هستند از زور استفاده کرده و در برابر ویروس کرونا به رجزخوانی‌های باب روز سیاستمداران راست‌گرا بسنده کرده است. نتیجه آنکه برزیل بیش از هر کشور دیگری در امریکای جنوبی از کووید۱۹ آسیب دیده و در مقام سومین کشور آسیب‌دیده از کرونا در جهان است.

مشکل بولسانارو با تحقیقات روی عملکرد واکسن چینی کرونا تنها به اختلافش با چین برنمی‌گردد و به رقابت‌های سیاسی داخل کشور هم ارتباط دارد. این تحقیق در سائوپائولو در جریان بود که فرمانداری مخالف بولسانارو دارد.

همچنین بخوانید:  آتش‌نشانان پلاسکو و خانواده‌هایشان فراموش شدند

خوا دوریا، فرماندار این ایالت از مخالفان و رقبای سیاسی خاویر بولسانارو است که بسیاری در انتظارند در رقابت‌های ریاست‌جمهوری بعدی، نامزد مخالفان دولت راست افراطی بولسانارو باشد.

در این میان، توقف آزمایش واکسن ویروس کرونا، عواقبی بزرگ برای مردم بزریل و جهان خواهد داشت که در انتظار پایان یافتن مرحله نهایی مطالعات واکسن هستند. با توجه به اینکه واکسن‌های دیگر که در امریکا و اروپا در حال ساخت هستند، پیشاپیش توسط کشورهای ثروتمند خریداری شده‌اند، عملا کشورهای فقیرتر امیدی برای دریافت آنها طی یک سال آینده ندارند. هر روز که این مطالعات به تعویق بیفتد، به معنای رنج و مرگ برای تعداد بیشتری در جهان است.

آخرین خبرها حکایت از آن دارد که مقامات بهداشتی برزیل پس از مشخص شدن دلیل واقعی مرگ داوطلب واکسن به دلیل خودکشی اجازه ادامه تست واکسن در برزیل را صادر کرده‌اند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗