skip to Main Content
رشد پل‌های عصبی با استفاده از میکرو ربات‌ها
دانش کیوسک

دانشمدان موسسه علم و فناوری کره‌جنوبی گزارش دادند

رشد پل‌های عصبی با استفاده از میکرو ربات‌ها

میکرو روبات‌ها می‌توانند به عنوان پل اتصالی سلول‌های عصبی برای انتقال داده‌های عصبی بین دو گروه مجزا از سلول‌ها مورد استفاده قرار گیرند. گروهی از دانشمندان از موسسه علم و فناوری کره‌جنوبی در مقاله‌ای در ژورنال «ساینس ادونسز»، گزارش نتایج تحقیقاتشان روی استفاده از میکرو روبات‌ها به عنوان اتصال‌دهنده‌های عصبی را منتشر کرده‌اند. آنها در این گزارش اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند با استفاده از میکرو روبات‌های ۳۰۰میکرومتری، اتصالی بین دو گروه عصبی مجزا ایجاد کنند که می‌تواند سیگنال‌های عصبی را بین آنها منتقل کند.

برای آزمایش آنها از توده‌هایی از سلول‌های عصبی موش استفاده کردند که در گروه‌هایی با فاصله از هم قرار گرفته بودند و اتصالی بین آنها وجود نداشت. سپس با استفاده از یک روبات مستطیل‌شکل فاصله بین دو توده عصبی را پر کردند. این میکرو ربات آغشته به موادی بود که امکان رشد به سلول‌های عصبی را می‌داد. همچنین توده کوچکی از سلول‌های عصبی هم روی آن کشت شدند.

پس از قرارگیری میکرو ربات بین دو توده عصبی که هر یک نزدیک به صد سلول عصبی داشتند، سلو‌های عصبی هر دو گروه شروع به رشد بافت عصبی در مسیر میکرو روبات کردند و به توده عصبی کشت شده روی میکرو روبات و سپس یکدیگر متصل شدند.

رشته‌های عصبی از سلول‌های عصبی موش در طول میکرو روبات رشد کرده و به توده عصبی دیگر متصل شده‌اند.
رشته‌های عصبی از سلول‌های عصبی موش در طول میکرو روبات رشد کرده و به توده عصبی دیگر متصل شده‌اند.

ساخت چنین پل‌های عصبی می‌تواند به مطالعات روی بافت عصبی کمک شایان توجهی کند. این فناوری ممکن است بتواند هم در ساخت پردازنده‌های عصبی مفید باشد و هم شانس یافتن

درمان‌هایی موثر برای درمان مشکل قطع اتصال عصبی را بیشتر می‌کند. بعضی از آسیب‌های عصبی را می‌توان با ترمیم اتصالات از بین رفته و زایش عصبی برطرف کرد. این مطالعه جدید گامی امیدبخش در مسیر دست‌یابی به این فناوری است.

همچنین بخوانید:  آبی که می‌نوشیم شاید از خورشید هم قدیمی‌تر باشد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗