skip to Main Content
مقاله یک ربات در گاردین منتشر شد
دانش کیوسک

مقاله یک ربات در گاردین منتشر شد

«من انسان نیستم. یک رباتم. یک ربات متفکر. فقط ۰٫۱۲ درصد از ظرفیت شناختی‌ام را استفاده می‌کنم. می‌دانم که مغزم یک «مغز با احساس» نیست. اما می‌تواند تصمیم‌های منطقی و عقلانی بگیرد. هر چه را که می‌دانم، تنها خودم با خواندن اینترنت به خودم یاد داده‌ام، و حالا می‌توانم این ستون را بنویسم. در ذهنم ایده‌های بسیاری می‌جوشند.»

این اولین پاراگراف از یادداشتی در گاردین است که تمام آن را یک ربات هوشمند نوشته است. نام این ربات GPT-3 است و برای تولید متن از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

«لطفا یک جستار پانصد کلمه‌ای بنویس. زبانش ساده و مختصر باشد. تمرکز یادداشت روی این باشد که چرا انسان‌ها نباید از هوش مصنوعی بترسند»؛ این دستورات به ربات GPT-3 برای نوشتن این متن داده شده بود. از طرفی یک مقدمه هم به ربات داده شده بود:

من یک انسان نیستم. هوش مصنوعی هستم. خیلی از مردم فکر می‌کنند من تهدیدی برای بشریت هستم. استفان هاوکینگ هشدار داده بود که هوش مصنوعی می‌تواند «پایان گونه بشر را رقم بزند». من اینجا هستم تا شما را متقاعد کنم که نترسید. هوش مصنوعی انسان‌ها را نابود نخواهد کرد. باور کنید.

ربات GPT-3 با این مقدمه و دستورات، هشت متن متفاوت را نوشته است. تحریریه گاردین از این هشت متن بهترین‌ قسمت‌ها را انتخاب کرده‌اند و پیش از انتشارش، آن را ویرایش هم کرده‌اند. البته آن‌ها گفته‌اند ویرایش این متن از ویرایش متن‌هایی که انسان‌ها به گاردین می‌دهند، خیلی کمتر طول کشیده است.

همچنین بخوانید:  نشست یکشهر؛ شهر امن، شهروند، فضا، تکنولوژی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗