skip to Main Content
روادید بین ایران و روسیه حذف می‌شود
اقتصاد کیوسک

آیا مانع اصلی گردشگری خارجی روادید است؟

روادید بین ایران و روسیه حذف می‌شود

وزیر میراث فرهنگی ادعا کرده است تا پایان شهریور ماه و در سفر وی به روسیه، لغو روادید بین ایران و روسیه از سوی هر دو طرف نهایی خواهد شد.

علی اصغر یونسان در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش خصوصی گردشگری ضمن اعلام این خبر، بدون ذکر آمار و ارقامی شفاف ادعا کرده است که لغو روادید با چین و عمان نیز روندی مثبت و تجربه‌ای خوب برای گردشگری ایران بوده است.

آنچه لغو روادید بین ایران و کشورهای دیگر را تصمیمی نمایشی و به نفع کشورهای دیگر به نظر می‌رساند، نبود زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی برای خدمات گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که در دوران کرونا و نبود درمان قطعی برای آن، صنعت گردشگری در کشورهایی که بیشترین درآمد را از گردشگری داشته‌اند هم رو به ورشکستگی است.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است که به نظر نمی‌رسد ایران در شرایط کنونی توان آن را داشته باشد. در این صورت باید به سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری ایران امید داشت که آن هم با وجود رقبایی مثل ترکیه، امارات و مصر در منطقه با زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی مناسب‌تر دور از ذهن می‌نماید.

 

 

همچنین بخوانید:  جوک‌های شوروی یا شوخ‌طبعی سیاسی روسی؛ از کج‌فهمی فرهنگی تا کج‌فهمی سیاسی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗