skip to Main Content
کارگران کنتورسازی قزوین راه نوبخت را بستند
اقتصاد سیاست کیوسک

کارگران کنتورسازی قزوین راه نوبخت را بستند

جمعی از کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین صبح امروز سوم شهریور مسیر عبور رییس سازمان برنامه و بودجه را بستند تا از او بخواهند کارخانه را به هیات حمایت از صنایع برگرداند.

به گزارش ایلنا نامشخص بودن وضعیت کارخانه و عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق، دلیل اصلی تجمع اعتراضی این کارگران بر سر راه محمدباقر نوبخت بوده است. یکی از کارگران به ایلنا گفت:

واگذاری این کارخانه از چند سال پیش به بخش خصوصی موجب شده این واحد تولیدی هم‌اکنون تعطیل شده و کارگران آن بیکار شوند.

استاندار قزوین هم که در این بازدید همراه نوبخت بوده است، در جمع کارگران معترض با اعتراف به این که مشکلات کنتورسازی قزوین ناشی از واگذاری آن به بخش خصوصی است، ادعا کرد که در حال بررسی ابطال این واگذاری هستند.

آن‌طور که یکی از کارگران به ایلنا گفته، خواسته کارگران این است که مشکل تامین بودجه برای واگذاری این کارخانه به هیات حمایت از صنایع برطرف شود.

قانون حمایت از صنایع اولین بار سال ۱۳۴۳ برای جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور تصویب شده است. بعد از انقلاب ۵۷ دولت موقت متمم ۶۷۳۸ را برای اضافه شدن به این قانون به شورای انقلاب پیشنهاد می‌کند که یکی از اهدافش کنترل شورش‌های کارگری بوده است.

عزت‌الله سحابی، رییس وقت سازمان برنامه و بودجه در دولت موقت، در پاسخ به برخی ادعاهای آیت‌الله مهدوی کنی درباره «فضای چپ‌زده» اوایل انقلاب و درباره دلایل تصویب قوانینی برای اعمال کنترل دولتی بر کارخانه‌ها، در یادداشتی که روزنامه اعتماد منتشر کرده می‌نویسد:

شرایط شورشی و آشوبگونه اجتماعی و سیاسی چنان بود که تقریبا در همه موسسات خصوصی کارکنان علیه مدیریت و صاحبان قیام کرده و با انواع عملیات شورش‌محور به کلی نظم مدیریتی و روال فعالیت آن موسسات را مختل کرده، کشور به لحاظ این گونه موسسات در حال رکود و توقف کامل یا تخریب و تضییع اموال و محصولات قرار داشت. حتی بسیاری از ادارات دولتی هم دچار چنین وضع شوریدن کارکنان بر مدیران و رئیسان شده بودند.

 

همچنین بخوانید:  كارگران در حصار دوبل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗