skip to Main Content
نسل پنجم تلفن همراه در دکانی به وسعت ایران
ایرانسل 5g
دانش کیوسک

نسل پنجم تلفن همراه در دکانی به وسعت ایران

نخستین سایت فناوری نسل پنجم تلفن همراه ۵G ایران، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل امروز به بهره‌برداری رسید.

حسن روحانی، در آیین افتتاح این سایت که در حاشیه جلسه هیات دولت برگزار شد، اعلام کرد: «نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، برای اقتصاد دیجیتال کشور است. سال گذشته مرکز هوش مصنوعی را تشکیل دادیم و امسال هم اعلام می‌کنیم که فعالیت نسل پنجم را شروع کردیم.»

به گفته وب سایت ایرانسل، شبکه نسل پنجم تلفن همراه (۵G) دارای مزایایی نظیر سرعت بیشتر، تاخیر کمتر، تعداد و تراکم کاربر بالاتر و شبکه پایدارتر است که این مزایا، منجر به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره‌گیری از اینترنت اشیای انبوه می‌شود.

تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات مخابراتی و ارتباطی دنیا اعلام کرده بودند عرضه عمومی ۵G در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود و استفاده از آن نیازمند موبایل‌های جدید و امکانات سخت‌افزاری منطبق با نسل جدید تلفن همراه خواهد بود. سرعت بالای نسل جدید تلفن همراه، منجر به استفاده بیشتر کاربران از حجم اینترنت می‌شود.

گفتنی است سمینار تدوین نقشه راه گذار به ۵G در همایش هفته دیجیتال ایران در اوایل آذر ماه ۹۸ در جزیره کیش برگزار شد. شرکت‌های بزرگ ارتباطی ایران در حالی برای شروع بکار نسل پنجم تلفن همراه برنامه‌ریزی کردند که اینترنت ایران در قطعی سراسری بود.

همچنین بخوانید:  ترامپ از جان شبکه‌های اجتماعی چه می‌خواهد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗