skip to Main Content
گزارش دیده‌بان حقوق بشر از آزار کودکان ورزشکار در ژاپن
جامعه کیوسک

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از آزار کودکان ورزشکار در ژاپن

بررسی تجربه‌های ۸۰۰ ورزشکار ژاپنی در ۵۰ رشته ورزشی نشان می‌دهد کودکان ورزشکار ژاپنی در تمریناتشان معمولا آزارهای جسمی، کلامی و گاهی جنسی می‌بینند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر که با عنوان «نمی‌توانم بشمرم چند بار کتک خوردم» منتشر شده است پاسخ‌های ۷۵۷ پرسشنامه، جلساتی با ۸ سازمان ورزشی در ژاپن و مصاحبه با ۵۰ ورزشکار فعلی و سابق را مبنا قرار داده است.

بررسی رویترز از این گزارش نشان می‌دهد ۱۹ درصد از ۳۸۱ ورزشکار زیر ۲۴ سالی که به پرسشنامه‌ها پاسخ داده‌اند، هنگام تمرین از مربیانشان مشت و لگد و سیلی خورده‌اند یا با جسمی خارجی کتک خورده‌اند. یکی از پاسخ‌دهندگان می‌گوید:

مربی گفت تو خیلی در دویدن جدی نیستی. همه رو صدا زد و جلوی آن‌ها من را زد. از صورتم خون می‌آمد اما او کتک زدن را متوقف نمی‌کرد.

این گزارش همچنین مدعی است که ۱۸ درصد پاسخ‌دهندگان وقتی کودک بوده‌اند از آزار کلامی در تمرینات ورزشی رنج برده‌اند و پنج درصد از پاسخ‌دهندگان هم تجربه آزار و تجاوز جنسی در این تمرینات را داشته‌اند.

کودک‌آزاری در ورزش موضوعی نیست که فقط ژاپن درگیر آن باشد. در ایران هم اگرچه افشاگری و گزارش آزار کودکان محدودیت‌های فراوانی دارد، اما نمونه‌هایی هم از افشای آزار کودکان در تمرینات ورزشی به بیرون درز کرده است؛ از جمله آنچه که مسعود شجاعی در رسانه‌ها درباره آزار کودکان در مدارس فوتبال مطرح کرد.

همچنین بخوانید:  ۲۲۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه در یزد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗