skip to Main Content
جلوگیری چین و روسیه از ارسال کمک به نواحی خودمختار سوریه
سیاست کیوسک

دومین تلاش سازمان ملل شکست خورد

جلوگیری چین و روسیه از ارسال کمک به نواحی خودمختار سوریه

به گزارش اسوشیتد پرس، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در نشستی به منظور رسیدن به توافق برای کمک‌های بشردوستانه و رساندن محموله‌های کمکی گسترده به سوریه، برای بار دوم با شکست مواجه شد.

این بسته‌ها که قرار بود به مناطقی که در دست نیروهای خودمختار است، یعنی شمال غرب سوریه برسد، باید از مرزهای ترکیه عبور کند. این عدم توافق به معنی تمام شدن ذخایر کمکی نزدیک به سه میلیون نفر آدم است که در این مناطق زندگی می‌کنند. ناگفته نماند که چند روز پیش اولین نمونه مورد تایید قطعی کرونا در شمال غرب سوریه ثبت شد.

در این جلسه روسیه و چین توانستند مصوبه پیشنهادی سازمان ملل برای باز ماندن دو مرز منتهی به این منطقه به مدت شش ماه را وتو کنند. این مصوبه تا پیش از این پشتیبانی ۱۳ عضو دیگر را داشت. روسیه پس از وتوی پیشنهاد سازمان ملل، مصوبه‌ای را به شورای امنیت ارائه داد که طبق آن تنها یک مرز (باب الهوا) به مدت یک سال امکان عبور و مرور را به نیروهای سازمان ملل بدهد. این مصوبه که باید حداقل ۹ رای از ۱۵ رای شورا را کسب کند، تنها توانست چهار رای موافق را به دست آورد.

نمایندگان کشورهایی از جمله بلژیک و آلمان دلیل اصرار خود بر مصوبه پیشنهادی UN را همین ظهور اولین نمونه کووید-۱۹ در سوریه اعلام کردند. بسیاری معتقدند که هدف روسیه و همراهی چین به عنوان متحدش برای بسته ماندن باب السلام، دور از چشم نگاه داشتن فعالیت‌هایش در آن مرز، و تسریع در امور برای خارج شدن از آن منطقه است.

همچنین بخوانید:  خانه تروتسکی در استانبول ۴ میلیون دلار

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗