skip to Main Content
زندگی در اقیانوس‌ها به هم خواهد ریخت
دانش کیوسک

پیامدهای گرمایش زمین

زندگی در اقیانوس‌ها به هم خواهد ریخت

زندگی در اقیانوس‌های عمیق تا اواخر قرن تغییر خواهد کرد. به گزارش گاردین، افزایش گازهای گلخانه‌ای سبب شده که لایه‌های مختلف اقیانوس‌ها با سرعت متفاوتی گرم شود. این امر تنوع زیستی در اعماق دریا را به احتمال زیاد در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد زیرا موجودات دریایی فقط با محیط‌های حرارتی بسیار پایدار سازگار هستند.

تغییرات دما در لایه‌های مختلف اقیانوس موجب می‌شود که ارتباط موجوداتی که برای بقا به یکدیگر متکی هستند قطع شود و آن‌ها مجبور به جابه‌جایی شوند. گرمایش جهانی در حال حاضر باعث شده که موجودات دریایی در تمام لایه‌های اقیانوس تا بیش از ۴ کیلومتر با سرعت‌های متفاوتی به پایین بروند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد حتی در عمق بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر، سرعت تغییر دمای آب سه برابر نرخ فعلی خواهد بود، حتی اگر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد.

دمای زمین رو به افزایش است و اگر دمای سطح زمین یک درجه دیگر افزایش یابد باید در انتظار جهانی با پیامدهای نامطلوب بسیار در زمینه‌های مختلف باشیم. پیامدهایی از جمله در زمینه امنیت غذا و آب، زیرساخت‌ها، اکوسیستم‌ها، بهداشت و سلامت، مهاجرت اجباری و احتمال درگیری و نزاع. افزایش تعداد و شدت رویدادهای حدی اقلیمی و پدیده‌های غیرقابل پیش‌بینی از تاثیرات مستقیم تغییرات اقلیمی بر جوامع هستند.

همچنین بخوانید:  تداوم تعلل مسئولان در بستن مرزها و اعلام تعطیلی عمومی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗