skip to Main Content
کودک‌همسری مسئله‌ای حاشیه‌ای است
جامعه کیوسک

زهره‌سادات لاجوردی، منتخب مجلس یازدهم:

کودک‌همسری مسئله‌ای حاشیه‌ای است

زهره‌سادات لاجوردی، نماینده مجلس بعدی، گفته است: «اگر دختری به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد، از نظر ما ازدواجش مشکلی ندارد، فلذا ما نمی‌توانیم برای ازدواج سن تعریف کنیم.»
به گزارش رکنا، لاجوردی با اشاره به حقوق زن در اسلام گفته است: «دیگر جایی برای اینکه ما بخواهیم از غربی‌ها تبعیت کنیم وجود ندارد. فلذا کسانی که در زمینه زنان و خانواده چشمشان به دنبال اسنادی مانند ۲۰۳۰ است که غربی‌ها ارائه می‌دهند، یا با مبانی اسلام آشنایی ندارند یا کسانی هستند که می‌خواهند از سوی اجانب، اسلام را در این کشور کمرنگ کرده تا به خواسته‌های پلیدشان برسند.»
به نظر او معضل کودک‌همسری امری فرعی است و پرداختن به آن اشتباه است: «ما زنان زیادی داریم که سن ازدواج برای آنها گذشته یا زنان سرپرست خانواری که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، فلذا کودک‌‌همسری به هیچ عنوان مسئله اساسی ما نیست.»
هفته گذشته انتشار ویدئوی مردی که مدعی بود با دختر ۹ ساله‌ای در قبال پرداخت اجاره‌خانه پدرش ازدواج کرده است، واکنش مسئولان بهزیستی را برانگیخت و منجر به بازداشت آن مرد شد. قیاس این قبیل واکنش‌ها و اظهاراتی مثل سخنان لاجوردی به‌خوبی نشان می‌دهد در مورد مسئله‌ای چون کودک‌همسری، بلاتکلیفی و سیاست یک بام و دوهوایی وجود دارد.
زهره‌سادات لاجوردی تنها دختر اسدالله لاجوردی، دادستان سابق انقلاب تهران، است. در دوره‌ی ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد (دولت‌های نهم و دهم) معاونت مرکز امور زنان را بر عهده داشت. لاجوردی از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۹۶ بود که به این شورا راه نیافت. او در انتخابات ۱۳۹۸ مجلس در فهرست وحدت اصولگرایان قرار گرفت و به‌عنوان نفر بیست و هشتم از استان تهران به مجلس راه یافت و به‌زودی فعالیتش را در این سِمت آغاز خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  اعتراض به مبهم‌بودن منابع مالی طرح تحول سلامت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗