skip to Main Content
هندی‌ها برای خرید مشروب صف کشیدند
دانش کیوسک

احتمال شیوع کرونا بعد از ۴۰ روز قرنطینه

هندی‌ها برای خرید مشروب صف کشیدند

فروشگاه های مشروبات الکلی در هند روز دوشنبه پس از نزدیک به شش هفته تعطیلی دوباره بازگشایی شدند و صف‌های طولانی مردم برای خرید از این فروشگاه‌ها به نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا دامن زده است.

به گزارش سایت The Print دیوان عالی هند خواهان فروش مشروبات الکلی جلوی درب منازل مردم شده تا فاصله اجتماعی و تمهیدات جلوگیری از شیوع کرونا کمتر با صف‌های طولانی مردم خدشه‌دار شود. مالیات غیر مستقیم از الکل یک سوم درآمد مالیاتی هر ایالت هند را تشکیل می‌دهد و برای مناطقی مانند کارناتاکا ، بنگال غربی و اوتار پرادش ، درآمد الکل حتی بیشتر از این است.

هند مشکل مصرف بیش از حد نوشیدنی الکلی هم دارد. بین سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ ، مصرف الکل در هند ۳۸ درصد افزایش یافت و در ۱۱ سال (۲۰۰۵-۱۶) بیش از دو برابر شد.

در ایران هم پس از شیوع کرونا نقش الکل چه در مقابله با کرونا و چه در کشتن آدم‌ها پررنگ‌ شد؛ رقیق کردن الکل برای تولید ضدعفونی‌کننده موجب بحث‌هایی در محافل علمی درباره عواقب این کار شد و خوردن مشروبات الکلی دست‌ساز برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، منجر به مسمومیت‌ و مرگ‌های بیشتری نسبت به قبل از کرونا شد. تا جایی که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت نیز هشدار داد که خوردن الکل هیچ ربطی به درمان کرونا و پیشیگیری از آن ندارد.

همچنین بخوانید:  زنان می‌توانند برای تماشای والیبال مردان به استادیوم بروند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗