skip to Main Content
تیم عکاسان رویترز باز هم برنده شد
کیوسک

پولیتزر به عکس‌های اعتراضات هنگ‌کنگ رسید

تیم عکاسان رویترز باز هم برنده شد

تیم عکاسان رویترز برای دومین سال پیاپی برنده جایزه پولیتزر در بخش عکس‌های خبری فوری شد. پولیتزر ۲۰۲۰ در بخش عکس‌های خبری فوری برای عکس‌هایی که عکاسان رویترز طی بیش از ۶ ماه از تظاهرات معترضان هنگ‌کنگی گرفته بودند، نصیب تیم رویترز شده است. آن‌ها پولیتزر ۲۰۱۹ را برای عکس‌هایشان از مهاجران آمریکای مرکزی و جنوبی گرفتند؛ مهاجرانی که تلاش داشتند به ایالات متحده وارد شوند.

اگرچه فقط نام ۱۱ عکاس رویترز به عنوان اعضای این گروه در جایزه پولیتزر ثبت شده، اما دبیر جهانی عکس رویترز می‌گوید «۲۸ عکاس رویترز به همراه تحریریه، تیم امنیتی و تیم حقوقی روتیرز در طول ۶ ماه درگیر این پروژه خطرناک بوده‌اند. از آنجایی که معترضان هم‌زمان در نقاط مختلفی جمع می‌شده‌اند، عکاسان تیم رویترز هم پخش می‌شده‌اند تا بتوانند تصویر فراگیرتری از این تظاهرات را پوشش دهند»

بنیاد پولیتزر که از سال ۱۹۱۷ در سه حوزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی زیر نظر دانشگاه کلمبیا برندگانش را انتخاب و اعلام می‌کند، از سال ۱۹۶۸ به عکس‌های خبری هم جایزه می‌دهد. از آن سال تا کنون معمولا عکاس‌ها فردی جایزه گرفته‌اند و فقط ۱۱بار جایزه به تیم‌های عکاسی رسیده که هفت بار آن از سال ۲۰۰۰ به بعد بوده است. نکته دیگری که درباره تیم عکاسان رویترز جلب نظر می‌کند، حضور سه عکاس زن در میان ۱۱ عکاسی است که نامشان در تیم برنده ثبت شده است. تبعیض جنسیتی در استخدام عکاسان خبری زن همواره یکی از مشکلات عکاسان زن در آژانس‌های خبری بوده است.

همچنین بخوانید:  از یک‌کلمه حرف هم نمی‌گذشت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗