skip to Main Content
حقوق بیکاری به نیمی از متقاضیان کرمانشاهی نمی‌رسد
عمومی کیوسک

ثبت‌نام حدود ۶۰۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری بر اثر کرونا

حقوق بیکاری به نیمی از متقاضیان کرمانشاهی نمی‌رسد

تا امروز از یازده هزار و ۴۵۰ نفر متقاضی بیمه بیکاری در کرمانشاه که به‌دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند، فقط تعداد ۶۱۱۶ نفر واجد شرایط برقراری بیمه بیکاری هستند. رئیس اداره بیمه بیکاری استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفته که پس از بررسی نهایی، تعداد دیگری هم حذف خواهند شد؛ این یعنی حدود نیمی از متقاضیان کرمانشاهی حقوق بیکاری نخواهند گرفت. دو روز پیش هم حساب اینستاگرام وزارت کار اعلام کرده بود که ۵۸۶ هزار و ۳۷۰ نفر که بیکار شده‌اند، در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

اواخر هفته دوم فروردین‌ماه امسال در جلسه اقتصادی ستاد مقابله با کرونا تصویب شد که مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از افراد بیکاری که شغل خود را به‌واسطه کرونا از دست داده‌اند در نظر گرفته شود، اما حالا معلوم شده این پول فقط برای کسانی است که مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی و  قانون بیمه بیکاری باشند. از سویی دیگر وزارت کار هم فقط ۱۰ گروه از فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی را به‌عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا معرفی کرده است که کارگرانشان مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؛  مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل‌و‌نقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع خشکبار و شیرینی و آبمیوه‌ و بستنی، مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز آموزشی و فرهنگی، مراکز تولید و توزیع صنایع دستی.

بخش قابل توجهی از کسانی که نتوانسته‌اند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند، کارگران بیکارشده‌ای هستند که با انواع و اقسام قراردادهای کار از حقوق و مزایای قانونی محروم شده‌اند.

همچنین بخوانید:  مصونیت جمعی چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗