skip to Main Content
آمازون صدهزار کارگر تازه استخدام می‌کند
اقتصاد کیوسک

آمازون صدهزار کارگر تازه استخدام می‌کند

آمازون صدهزار کارگر جدید در سراسر امریکا استخدام می‌کند. این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که به علت بالا رفتن خریدهای آنلاین در زمان شیوع کرونا تصمیم دارد که برای ارسال ملزومات ضروری در آمریکا کارگران تازه‌ای استخدام کند.
آمازون روز سه‌شنبه به فروشنده‌های واسط نیز اطلاع داد که اولویت آمازون تا تاریخ ۵ آوریل، دریافت، انبار و ارسال ملزومات ضروری مانند کالاهای پرمصرف در مواد غذایی، بهداشتی و خانگی و غذای کودک است.
آمازون وعده داده که دستمزد ساعتی کارگران در ماه آوریل را نیز در سراسر امریکا و کانادا افزایش خواهد داد. همچنین آمازون اعلام کرد که برای هر کارمند و یا کارگری که مبتلا به ویروس کووید ۱۹ شده است حداقل دو هفته مرخصی با حقوق در نظر گرفته است.

استخدام گسترده آمازون در حالی صورت می‌گیرد که قوانین مرتبط با ممنوعیت اجتماعات به علت سرایت ویروس در آمریکا افزایش یافته است. این کمپانی اعلام کرده است که دستورالعمل‌های بهداشتی را در تمام ساختمان‌ها و مغازه‌هایش رعایت خواهد کرد و فاصله گرفتن از افراد و عدم تجمع آنان را در محل کار ترویج می‌کند.

پیش از شیوع کرونا، مدتها بود که آمازون به خاطر استثمار کارگران سرتیتر اخبار شده بود. در روز گذشته نیز گاردین با انتشار گزارشی اعلام کرد که کارگران آمازون برخلاف تبلیغات این شرکت اعلام کرده‌اند که در کنار نگرانی‌های شخصی‌شان از شیوع ویروس کرونا، فشار و سرعت بالای آمازون به علت بالارفتن تعداد تقاضاها فشار بسیار زیاد فیزیکی و روانی به آن‌ها می‌آورد. یکی از کارگران انبارهای آمازون به گاردین گفته است: «من معمولاً ۴۰ ساعت در هفته و در چهار شیفت ۱۰ ساعته کار می‌کنم. همه ما به یک روز شیفت اضافی اجباری فراخوانده شده‌ایم، یک تغییر ۱۰ ساعته که معمولاً برای بالا رفتن تقاضا در اوج تعطیلات رزرو می‌شود.» یکی دیگر از کارگران می‌گوید که انباری که در آن کار می‌کند در چند روز گذشته دستکش‌هایش تمام شده و کارگران بدون دستکش کار کرده‌اند که این سلامت آن‌ها و جامعه را ممکن است به خطر بیاندازد.

همچنین بخوانید:  سرور فیلترشکن‌ها در حال مسدود شدن
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗