skip to Main Content
هزینه یک شب یلدای «معمولی» حدود ۱۲۰ هزار تومان
اقتصاد جامعه کیوسک

هزینه یک شب یلدای «معمولی» حدود ۱۲۰ هزار تومان

 

شب یلدا از قدیمی‌ترین رسوم شب‌نشینی‌ ایرانیان این روزها هزینه زیادی هم دارد. قیمت میوه‌ها و آجیل که از تنقلات اصلی شب یلدا محسوب می‌شوند در هرسال در آستانه این شب افزایش پیدا می‌کند.

در میان اقلام پر مصرف میوه، هر کیلوگرم انار درجه یک ۴ هزار تومان، ‌هندوانه کیلویی هزار تومان، ‌خرمالو کیلویی ۳ هزار تومان، موز کیلویی ۴ هزار تومان، نارنگی کیلویی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز کیلویی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال درجه یک کیلویی ۵ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

آجیل شب یلدا هم در خیابان ۱۷ شهریور از ۴۵ هزار تومان تا ۳۲ هزار تومان، در خیابان ویلا از ۴۸ هزار تومان و در خیابان ولیعصر هم از ۵۵ هزار تومان به بالا فروخته می‌شود.

خیلی از ایرانی‌ها در این شب برای غذا ماهی پلو یا فسنجان و آش می‌خورند. یک ماهی پلوی ۴ نفره از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، فسنجان برای همین تعداد بیشتر از ۵۰ هزار تومان و آش هم تقریبا ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود.

با این حساب یک شب یلدای کاملا معمولی برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. حداقل حقوق کارگران در سال ۹۵ حدود ۸۱۲ هزار تومان اعلام شده، این در حالی است که بسیاری از کارگران ماه‌ها است حقوق دریافت نکرده‌اند. ۷۰ درصد از کارگران زیر خط فقر زندگی می کنند.

همچنین بخوانید:  آنها در سکوت می میرند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗