skip to Main Content
نشانه‌هایی از ویروس جدید کرونا در سگ هنگ‌کنگی
دانش کیوسک

نشانه‌هایی از ویروس جدید کرونا در سگ هنگ‌کنگی

نشانه‌هایی خفیف از ابتلا به ویروس کرونای جدید در یک سگ خانگی هنگ‌کنگی دیده شده است. ممکن است ویروس از صاحب این سگ به آن منتقل شده باشد. با توجه به همه‌گیری ویروس جدید کرونا در جهان، چنین چیزی می‌تواند نگرانی‌های بیشتری در پی داشته باشد. اما نباید فراموش کرد که تا اینجای کار این تنها مورد ابتلای یک حیوان خانگی به ویروس کرونای جدید در جهان است و هنوز مدرکی در دست نیست که نشان دهد حیوانات طی تماس با انسان، دچار این بیماری شوند و بتوانند آن را به انسان‌های دیگر منتقل کنند.
به عقیده یکی از مشاوران سازمان بهداشت جهانی انتقال از حیوانات خانگی به انسان‌ها عامل اصلی انتشار بیماری نبوده و نیست. این تنها یک مورد است که حتی معلوم نیست حیوان واقعا بیمار شده باشد یا نه. تنها آثاری از وجود ویروس در نمونه‌های بررسی شده از این سگ دیده شده است.
در نهایت این سگ به قرنطینه منتقل شده تا تحقیقات بیشتر روی آن صورت گیرد. لازم به توجه است که تا اینجا هیچ مدرکی مبتنی بر آنکه حیوانات خانگی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شوند و آن را به حیوانات و انسان‌های دیگر انتقال دهند وجود نداشته است. اما تماس انسان‌های آلوده به ویروس با حیوان می‌تواند برای مدتی بدن حیوان را آغشته به آلودگی‌های محتوی ویروس کند. در این صورت می‌توان تصور کرد که حیوان، مانند هر جسم دیگری به ناقل ویروس بدل شود.

همچنین بخوانید:  مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان خارج از تصور است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗