skip to Main Content
اظهارات متناقض مسئولان درباره درمان دارویی
جامعه کیوسک

فاویپیراویر و رمدسیو، آری یا نه؟

اظهارات متناقض مسئولان درباره درمان دارویی

در ادامه موج پنجم کرونا در کشور، اظهارنظرهای متناقض مسئولان درمورد شیوه‌های درمانی این بیماری ادامه دارد. امروز دکتر مصطفی قانعی رئیس شبکه ملی تحقیقات بیماری‌های تنفسی و عضو کمیته علمی کرونا، گفته داروهای فاویپیراویر و رمدسیو در کاهش مرگ و درمان کرونا بی‌اثر هستند.

این درحالیست که به گزارش ایسنا، در تاریخ ۳۱ مرداد، پایگاه خبری وزارتخانه بهداشت از توزیع ۵۳۶۲۲۰ عدد قرص فاویپیراویر خبر داده و خواستار دریافت پلن جدید این دارو از سازمان غذا و دارو شده است.

اما از سوی دیگر رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفته که تجویز ترکیبی رمدسیو «با داروهایی مانند اکتمرا و دگزامتازون برای بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به کاهش مرگ و میر از ۶۰ درصد به ۲۹ درصد منجر شده است.»

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از اضافه آمدن رمدسیو خبر داده و از احتمال صادرات آن گفته است. در حالی که تا چندی پیش این دارو در بازار کشور کم‌یاب بود و با قیمت‌های میلیونی خریداری می‌شد.

در این میان وزیر بهداشت نیز نسبت به توصیه‌های متناقض اعتراض کرده و یکی از مشکلات حوزه مدیریت کرونا را مصرف بی‌رویه دارو خوانده است.

مشخص نیست مخاطب اعتراض بالاترین مسئولان اجرایی حوزه بهداشت کشور درباره تناقضات و سومدیریت در حوزه درمان کرونا دقیقا چه کسی است و چه مرجعی عهده‌دار و مسئول ارائه سیاست‌گذاری‌های درمانی کشور است.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:  مرگ وبلاگ‌نویس بهار عربی در ۳۶ سالگی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗