skip to Main Content
آمار بالای طلاق در برخی استان‌های چین بعد از کرونا
×òÈÕÉÏÎçÐì»ãÃñÕþ¾ÖÀë»éµÇ¼Ç´¦ÈËÂúΪ»¼
جامعه کیوسک

آمار بالای طلاق در برخی استان‌های چین بعد از کرونا

آمار طلاق در شهر شی‌آن چین پس از شیوع ویروس کرونا به اوج رسید. دفترها ثبت طلاق در برخی مناطق شی‌آن، پایتخت ایالت شان‌شی از ۱ مارس شاهد رقم بی‌سابقه‌ای از درخواست ثبت طلاق بوده‌اند. به گفته یکی از مسئولان این دفاتر «در نتیجه اپیدمیک شدن کرونا، بسیاری از زوج‌ها برای بیش از یک ماه به ناچار در خانه با هم زندگی کرده‌اند که موجب بالارفتن تنش‌ها و درگیری‌های پیشین آنها شده است. و البته این که دفاتر رسمی یک ماه تعطیل بوده‌اند هم به این موضوع دامن زده است.» گفته می‌شود وضعیت مشابهی در منطقه یانتا رخ داده است و مسئولان گفته‌اند که تا ۱۸ مارس هیچ وقت خالی برای ثبت طلاق ندارند.

در شرایط بحرانی همچون وضعیت اپیدمیک شهروندان تنها به مراقبت‌های بهداشتی احتیاج ندارند، بلکه تجربه‌ شیوع بیماری‌های اپیدمیک که بشر تا پیش از این داشته، نشان می‌دهد که سلامت روان شهروندان نیز در شرایط اضطراری و پر استرس، باید جدی گرفته شود. ایزوله بودن افراد در طولانی مدت، نداشتن تماس با دیگر افراد جامعه، از دست دادن عزیزان، جان سالم به در بردن از خود بیماری و یا حتی تحمل طولانی مدت اخبار پر استرس، می‌تواند منجر به مخاطراتی برای سلامت روان جامعه شود. وبسایت مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا، به تازگی بخشی جدید به اطلاعات مربوط به ویروس کرونا اضافه کرده است که در آن به شیوه‌های ابتدایی فائق آمدن بر این تاثیرات روانی و یا کنترل ضربه روانی آمده به شهروندان اشاره می‌کند. وبسایت بلومبرگ نیز در مقاله‌ای با تاکید بر این‌که کنترل شیوع بیماری طبعا اولین چیزی است که دولت‌ها به آن می‌پردازند، اما چین که بیشترین درگیری را با این بیماری داشته است باید به تسهیلات مراقبت‌های روانی ارزان قیمت برای بازماندگان این ترومای جمعی فکر کند.

همچنین بخوانید:  نظارت و تنبیه؟ بله لطفاً!

البته در ایران علی‌رغم شیوع روز افزون بیماری، همچنان نیازهای اولیه مردم و حتی کادر درمانی بیمارستان‌ها همچون ماسک و ژل ضدعفونی کننده تامین نشده است، که این خود به بالا رفتن اضطراب‌ها در مواجه با این بیماری دامن می‌زند.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗