skip to Main Content
ژرژ وه‌آ آموزش عالی را در لیبریا رایگان اعلام کرد
23 Oct 1999: George Weah of AC Milan consoles Ronaldo of Inter Milan after his sending off during the Serie A match at the San Siro in Milan, Italy. Mandatory Credit: Claudio Villa /Allsport
سیاست کیوسک

ژرژ وه‌آ آموزش عالی را در لیبریا رایگان اعلام کرد

ژرژ وه‌آ رییس‌جمهور جدید لیبریا چندی پیش به مردم کشورش اعلام کرد که از این پس تحصیل در «دانشگاه لیبریا» و سایر دانشگاه‌های دولتی این کشور بدون اخذ شهریه و رایگان خواهد بود و این یعنی درس خواندن در مقطع لیسانس برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی این کشور هیچ هزینه‌ای دربرنخواهد داشت.

وه‌آ این خبر مسرت‌بخش را حین بازدیدش از دانشگاه‌ لیبریا و همچنین از طریق صفحه رسمی فیس‌بوک خود به جهانیان اعلام کرد. او رو به جمعیت وعده داد که تلاش خواهد کرد تحصیل دانشگاهی به کلی در این کشور رایگان ولیبریا به الگویی برای سایر کشورهای آفریقایی در این زمینه بدل شود. این اقدام تحقق یکی از وعده‌‌های اصلی او در کارزار انتخاباتی‌اش تنها چند ماه پس از انتخاب به عنوان رییس جمهور این کشور آفریقایی بود.

ژرژ وه‌آ که بسیاری او را به عنوان یکی از چهره‌های اسطوره‌ای تاریخ فوتبال با حضورش در سری‌ آ ایتالیا با پیراهن آ.ث. میلان، گل‌های درخشان و توپ طلای سال ۱۹۹۵ به یاد می‌آوریم، با قامتی تنومند اما چابکی و ظرافتی مثال‌زدنی به عنوان بازیکنی متفاوت و با استیلی منحصربه‌فرد شناخته می‌شد. او امروز با این پرسش تاریخی مواجه است که آیا خواهد توانست در سیاست نیز میراثی دوران‌ساز از خود به جا بگذارد. او همچنین وعده‌ داده است که که به فساد دولتی به ویژه در حوزه خدمات عمومی خاتمه دهد و بلافاصله پس از رسیدن به مسند ریاست جمهوری حقوق و مزایای خود و سایر مقام‌های دولت را ۲۵ درصد کاهش داد.

وه‌آ علاوه بر میلان برای تیم‌های موناکو و پاری‌سن‌ژرمن و مارسی در لیگ لوشامپیونه‌ی فرانسه، منچسترسیتی و چلسی در پریمیرلیگ، و همچنین ۶۶ بار برای تیم ملی لیبریا بازی کرد. چند هفته پیش هم به صورت افتخاری در۵۱ سالگی به تیم ملی بازگشت و در شکست دو بر یک این تیم برابر نیجریه به میدان رفت تا اولین رییس جمهوری باشد که در دیداری رسمی فوتبال بازی می کند. این در حالی بود که پسرش، تیموتی وه‌آ در همان روز پیراهن تیم ملی آمریکا را در بازی برابر مکزیک به تن کرد. تیموتی که متولد و بزرگ‌شده‌ی شهر نیویورک و عضو باشگاه پاری‌سن ژرمن فرانسه است و دو شب پیش نیز در شکست سه بر صفر آمریکا برابر انگلیس در زمین حاضر بود.

همچنین بخوانید:  برگزاری نشست «نشانه‌ها و پیامدهای فقر در ایران» در دانشگاه تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗