skip to Main Content
کرونا «طاعون» را پرفروش کرد
فرهنگ کیوسک

کرونا «طاعون» را پرفروش کرد

به‌دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا میزان فروش کتاب «طاعون» آلبر کامو در کشورهای فرانسه و ایتالیا به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد.

طبق گزارش موسسه ادیستات که آمار فروش کتاب‌ها را ارائه می‌دهد، میزان فروش رمان «طاعون» در فرانسه از زمان شیوع ویروس کرونا به طرز عجیبی افزایش یافته و تنها در طی ۸ هفته اول سال جدید میلادی ۱۸۰۰ نسخه از آن به فروش رسیده است. این در حالی است که فروش این رمان در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ که خبری از کرونا نبود به زحمت به ۴۰۰ نسخه می‌رسید. در ایتالیا نیز میزان فروش این کتاب سه برابر افزایش یافت.

آلبرکامو در رمان «طاعون» که در سال ۱۹۴۷ منتشر شد وقایع روزمره ساکنین شهر اوران الجزایر را در دوران شیوع بیماری طاعون در اواسط قرن ۲۰ میلادی روایت کرده است. این رمان پس از انتشار به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شد و شهرت کامو را به بیرون از مرزهای فرانسه گسترش داد.

پیش از این نیز افزایش استقبال از آثار ادبی پس از یک رویداد خاص در فرانسه وجود داشته است. در سال گذشته بعد از سوختن کلیسای نوتردام پاریس استقبال مردم برای خواندن رمان «گوژپشت نوتردام» ویکتور هوگو افزایش پیدا کرد. همچنین بعد از حمله‌های داعش در پاریس در سال ۲۰۱۵ میزان فروش رمان «پاریس جشن بیکران» همینگوی بسیار افزایش داشت.

این‌طور به نظر می‌رسد زمان‌هایی که ناکارآمدی دولت‌ها برای مردم مسجل می‌شود رجوع به تاریخ و آگاهی از تجربه‌های پیشین اهمیت ویژه‌ای در جامعه پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید:  غرق در زباله
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗