skip to Main Content
رئیس‌جمهور پرتغال مانع تشکیل دولت احزاب چپ‌گرا شد
سیاست کیوسک

رئیس‌جمهور پرتغال مانع تشکیل دولت احزاب چپ‌گرا شد

آنیبال کاواچو سیلوا، رئیس‌‌جمهور پرتغال از انتخاب احزاب چپ‌گرا برای تشکیل دولت سر باز زد؛ این در حالی‌ است که ائتلاف احزاب سوسیال دمکرات، بلوک چپ، و حزب کمونیست پرتغال اکثریت مطلق را در انتخابات مجلس کسب کرده‌‌اند. این اقدام رئیس قانون اساسی پرتغال، که در دهه‌های اخیر سمتی تشریفاتی به شمار می‌رفته است، برخلاف پروسه دموکراتیک بوده و در چند دهه اخیر اروپا بی‌سابقه است. سیلوا دلیل تصمیم خود را شرکت احزاب ضد اتحادیه اروپای بلوک چپ و کمونیست در دولت ائتلافی برشمرده و به طور ضمنی اشاره کرده است که دموکراسی در برابر عضویت و قوانین اتحادیه اروپا در جایگاه دوم قرار دارد.
آنیبال سیلوا گفته است: «در چهل سال دموکراسی در اروپا هیچ دولتی با شرکت احزاب ضداتحادیه اروپا که خواهان متلاشی‌شدن منطقه پولی یورو و پیمان ناتو هستند شکل نگرفته است. لحظه کنونی بدترین زمان برای ایجاد تغییری رادیکال در بنیان‌های دموکراسی‌مان است… من وظیفه دارم که مانع از انتقال نشانه‌های غلط به بنگاه‌های مالی، سرمایه‌گذاران، و بازارها شوم.»
پس از در هم شکستن رفراندوم یونان در مورد ریاضت اقتصادی در تابستان امسال، این دومین باری ست که دموکراسی در اروپا قربانی یورو و انتظارات بنگاه‌های مالی بین‌المللی می‌شود.
b823
همچنین بخوانید:  بررسی طرح دریافت «ودیعه ثبت‌نام» از کاندیداها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗