skip to Main Content
پاپ بدون ماسک مراسم مذهبی برگزار می‌کند
Pope Francis kisses a child in St. Peter's Square at the Vatican before leaving after his weekly general audience, Wednesday, Feb. 26, 2020. (AP Photo/Alessandra Tarantino)
جامعه دانش کیوسک

با وجود مشاهده مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا؛

پاپ بدون ماسک مراسم مذهبی برگزار می‌کند

پس از آنکه بعضی از شهرهای ایتالیا مراسم کلیسا را به خاطر شیوع ویروس کرونا کنسل کردند، پاپ فرانسیس چهارشنبه توبه (چهارشنبه خاکستر) را بدون ماسک برگزار کرد.

پاپ، صف بلندی از کشیشان و کاردینال‌ها بدون ماسک در خیابان‌های رم به مراسم عشای ربانی رهسپار شدند. مومنینی که جهت برگزاری مراسم آمده بودند نیز ماسک نداشتند. در این دیدار پاپ فرانسیس از برقراری رابطه فیزیکی با جمعیت خودداری نکرد و حداقل یک کودک را در مسیر سوار شدن به ماشین بوسید. او معمولا در مراسم‌ مشابه فقط دست تکان می‌دهد.

در واتیکان، پاپ مثل همیشه مخاطبانش را در میدان سنت پیتر جمع و برای قربانیان ویروس و تیم پزشکی که آنان را درمان می‌کنند دعا کرد.
تعداد انگشت شماری از هزاران نفری که جمع شده بودند از ماسک صورت برای محافظت در برابر ویروس کرونا استفاده کرده بودند. البته رم تا به امروز هنوز مورد گزارش شده‌ای از کرونا نداشته اشت.

دیگر کشورهای کاتولیک البته جانب احتیاط را در برگزاری این مراسم رعایت کردند. در فیلیپین که بیشترین جمعیت کاتولیک در آسیا را دارد کشیشان ترجیح دادند به جای کشیدن صلیب روی پیشانی افراد، خاکستر را روی سرشان بپاشند.

بسیاری از مراسم‌ عمومی در ایتالیا لغو شده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰۰ نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده‌اند. چندین کشور اروپایی اعلام کرده‌اند که مواردی از کیس ویروس کرونا از ایتالیا به کشور آنان وارد شده است. در سطح جهان ، بیش از ۸۰۰۰۰ نفر در حدود ۴۰ کشور تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در ایران نیز با شیوع ویروس کرونا برخی مراسم‌ مذهبی از جمله اعتکاف و نماز جمعه در برخی شهرها متوقف شدند. اما هنوز اماکن پرتردد مذهبی همچون حرم‌ها و مساجد در شهر قم به عنوان مهمترین مرکز این بیماری در ایران باز است و در برابر تعطیلی آن مقاومت می‌شود.

همچنین بخوانید:  شکاف جنسیتی در مجلات فلسفی آمریکا چه قدر است؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗