skip to Main Content
«شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم»
جامعه کیوسک

«شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم»

یک عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار به مسئولان کشور گفته «مدیریت قطره‌چکانی کنونی راهی به جایی نخواهد برد. با حرکت‌های ساده و روبنایی نمی‌توان بحران گسترش کرونا ویروس را مرتفع کرد، بلکه باید با اقدامات زیربنایی و اصولی حرکت کنیم. امروز در شرایطی قرار داریم که شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم، در غیراین‌صورت شیوع این بیماری سونامی‌وار پیش می‌رود. تعارفات را باید کنار بگذاریم. سرآمدهای جامعه پزشکی کشور باید رهبری این بحران را به عهده بگیرند».

دکتر هاشم رفیعی‌تبار خواستار این شده که مساله کرونا «از بازی‌های سیاسی و جناحی و گروهی خارج شود»؛ «مدیریت این بحران باید از شهرداری و استانداری و یا احیاناً یک وزراتخانه به یک اتاق فکر متشکل از دانشمندان برجسته کشور انتقال یابد که انجام دستوراتشان اجباری باشد».

این استاد دانشگاه هشدار داده «بی‌توجهی به اصول جدی بهداشتی و پیشگیری به یک فاجعه ملی منجر می‌شود؛ باید تمهیدات ضربتی و اجرایی در نظرگرفته شود، نقش وزارت بهداشت در این شرایط تنها نصیحت و ارشاد نیست و با وضعیت رو به بحران جامعه این اقدامات قطره چکانی جوابگو نیست. برخورد و مقابله با این بیماری فقط پزشکی نیست، اجتماعی نیز هست و لذا این مدیریت قطره چکانی کنونی راه به جایی نخواهد برد».

رفیعی‌تبار گفته «دولت باید تمام مراکز تجمع اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها، اماکن مقدس و سینماها را تا اطلاع ثانوی دربست تعطیل کند. دوم، از نیروی انتظامی برای کنترل عبور و تردد بین شهری استفاده شود. سوم شهروندان به اجبار باید از ماسک ‌و دستکش استفاده کنند. دوستان تعارفات را کنار بگذاریم. سرآمدهای جامعه پزشکی کشور باید رهبری این بحران را بعهده بگیرند».

همچنین بخوانید:  چرا در جوامعِ نئولیبرال همیشه خسته‌ هستیم؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗