skip to Main Content
«وضعیت گیلان بسیار بحرانی است»
جامعه کیوسک

«وضعیت گیلان بسیار بحرانی است»

خبرگزاری ایسنا گزارش کرده مردم استان گیلان به‌خصوص در مناطق شرقی این استان پس از بیش از ۳۰ ساعت قطعی برق، حالا به آب و تلفن نیز دسترسی ندارند.

عارف لطفی ساکن یکی از روستاهای شهرستان لنگرود گفته «وضعیت بسیار بحرانی است؛ ساعت‌ها از قطع برق و آب می‌گذرد. خانه‌های مردم سرد است، آبی برای خوردن ندارند و با آب کردن برف احتیاجات ضروری خود را برطرف می‌کنند». فرحناز سعیدی ساکن شهر لاهیجان نیز گفته «آب و برق قطع است و جریان گاز ضعیف شده است. به‌دلیل افت فشار گاز انقدر خانه سرد است که فرزندم دندان‌هایش به هم می‌خورد؛ مجبور شدم ساعتی او را به ماشین منتقل کنم و ماشین را روشن کنم تا گرم شود، اما بنزین هم نداریم و نمی‌توانیم بیش از حد ماشین را روشن بگذاریم. سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها تعطیل شده است و ما مجبوریم برف‌ها را بر روی بخاری گرم کنیم و از آن برای غذا و دیگر موارد استفاده کنیم».

همزمان نماینده لنگرود در مجلس عملکرد مجموعه مدیریت بحران استان گیلان را «بسیار ضعیف» توصیف و اعلام کرده «مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند. هنوز ۶۵ درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند. آب شرق گیلان کاملا قطع شده و ۳۰ درصد از مشترکان سایر نقاط استان آب وصل است». مهرداد لاهوتی خبر داده راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد بسته است؛ «راه‌های اصلی بازگشایی شده اما راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستاها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟».

همچنین بخوانید:  نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند در سریال‌ها مورد توجه قرار گیرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗