skip to Main Content
حاشیه‌نشینی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است
جامعه کیوسک

تاثیر گرانی اجاره‌های تهران

حاشیه‌نشینی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای مسکن منجر به توسعه حاشیه‌ها شده؛ بنابراین باید فکری اساسی برای حل معضل مسکن شود و از مهاجرت بی‌رویه به حاشیه شهرها جلوگیری کرد.

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس، رشد سکونت‌گاه‌های غیررسمی را نگران‌کننده خواند و گفت: حدود ۳۰ درصد جمعیت شهری یعنی ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ها زندگی می‌کنند؛ سکونت‌گاه‌های غیررسمی به صورت غیرقانونی و خارج از برنامه‌ریزی رسمی ساخته شده‌اند و در آنها مهاجران روستایی و نیازمندان و تهیدستان زندگی می‌کنند.

حدود ۵۵ هزار هکتار از اراضی شهرها اختصاص به سکونت‌گاه‌های غیررسمی دارد که حدود ۱۱میلیون جمعیت کشور در آنها زندگی می‌کنند و ۸میلیون نفر از جمعیت کشور هم در ۷۲ هزار هکتار از بافت‌های فرسوده ساکن هستند. از سویی حدود ۳۰درصد جمعیت شهری در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

به گفته وی علت افزایش رشد ۲درصدی سکونت‌گاهی شهری در تهران و ۱۸درصدی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ها نشانه بدتر شدن وضعیت اقتصادی و کوچک‌شدن سفره مردم است. در این رابطه باید ۳۰درصد از سبد خانوار به مسکن اختصاص یابد و اگر بیشتر از این میزان شود برای حفظ توازن مجبور هستند به مناطق حاشیه‌ای مهاجرت کنند که باعث گسترش حاشیه‌های شهر می‌شود.

همچنین بخوانید:  دولت پول و زمین بدهد، شهرداری مسکن استیجاری بسازد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗