skip to Main Content
یک‌سوم فضاهای آموزشی کشور ناایمن است
مدرسه
جامعه کیوسک

یک‌سوم فضاهای آموزشی کشور ناایمن است

وزیر آموزش و پرورش کشور اذعان داشت که در حال حاضر ۳۰ درصد فضای آموزشی کشور برای تحصیل دانش‌آموزان ایمن نیست و سال‌هاست که منابع موجود این وزارتخانه امکان اصلاح آن را نداده است.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش از ناایمن بودن بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس خبر داده بود که با وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله این تعداد بیشتر هم شده است.

محسن حاجی‌میرزایی گفته: در بودجه سال ۹۹ سهم آموزش و پرورش در مقایسه با بخش بهداشت، سلامت، کشاورزی و خدمات از رشد بیشتری برخوردار بوده اما این بودجه برای حل همه مشکلات کافی نیست. ۲۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه، بهبود و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با آن موافقت کرده است.

این درحالی‌ست که در سال جاری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بازسازی مدارس درنظر گرفته شده بود و بنا به گفته وزیر تا مهرماه امسال تنها ۴۰ درصد آن تأمین شده بود.

همچنین بنا به گفته یکی از نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات ۳۳ درصد از مدارس در کشور ما تخریبی هستند و حدود ۳۰ درصد از مدارس هم نیاز به مقاوم‌سازی دارند. این به آن معناست که دو سوم از مدارس ما نیاز به ساماندهی در حوزه ساختمانی دارند.

وضعیت وخیم مدارس کشور موجب بروز حوادثی جبران‌ناپذیر تاکنون شده است از آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد تا نمونه‌های متأخر آن در آذرماه در مدرسه‌ای با نام «اسوه حسنه» در زاهدان و ریزش سقف در مدرسه‌ای در میناب.

همچنین بخوانید:  اعلام آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای بازسازی واحدهای آموزشی سوریه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗