skip to Main Content
نیمی از مدارس شاهرود تخریبی‌اند
جامعه کیوسک

نیمی از مدارس شاهرود تخریبی‌اند

فرماندار شاهرود گفته «۸۰ درصد مدارس شهرستان یا تخریبی و قدیمی و یا غیر مقاوم و دارای مشکل هستند و ۴۷ درصد از مدارس این شهرستان کاملاً تخریبی محسوب می‌شوند». محمد کرم محمدی این وضعیت را نشانه «قدمت این سرزمین در حوزه آموزش و پرورش» توصیف کرده که باعث ایجاد مشکلاتی نیز می‌شود. وی هشدار داده «اگر اتفاقی در مدارس تخریبی بیفتد از طریق دادگاه امروز پیگیری خواهد شد و مقصران محاکمه می‌شوند».

فرماندار شاهرود اعلام کرده «کمبود مراکز آموزشی سبب شده برخی از مدارس این شهرستان در دو شیفت فعالیت کنند» و خواستار استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز در زمینه نوسازی مدارس شده است. رئیس سازمان نوسازی مدارس نیز که امروز در استان سمنان بوده، اعلام کرده «سیستم‌های گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس غیر استاندارد است. سرانه استاندارد فضاهای آموزشی ۸/۴ متر مربع و میانگین سرانه ۵/۲ مترمربع است و ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی قرار دارند».

گزارش سال گذشته بانک جهانی درباره روند خصوصی شدن مدارس در ایران نشان می‌داد که ایران طی سال‌های گذشته با شیب تندی در مسیر خصوصی‌سازی آموزش عمومی پیش رفته است؛ در شرایطی که میانگین شاخص سهم دولت از تأمین مخارج آموزش عمومی در اروپا حدود ۹۰ درصد و در جهان حدود ۸۷ درصد است، در ایران بین ۶۰ تا ۶۵ درصد مخارج آموزش عمومی از سوی دولت تأمین می‌شود.

همچنین بخوانید:  کارگران عراقی می‌گویند کارگران ایرانی باعث کاهش سطح دستمزدها شده‌اند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗