skip to Main Content
«شناسنامه اقتصادی شرط ورود به دنیای مدرن و مطلوب آینده است»
اقتصاد کیوسک

«شناسنامه اقتصادی شرط ورود به دنیای مدرن و مطلوب آینده است»

معاون وزیر کار در توجیه راه‌اندازی شناسنامه اقتصادی برای تمامی خانوارهای ایرانی گفته «شناسنامه اقتصادی مثل شناسنامه، شرط ورود به دنیای مدرن و مطلوب آینده است و این موضوع به دانشگاهیان برای ارایه بهترین طرح‌ها ارایه شده است». شناسنامه‌های اقتصادی در واقع اطلاعات مالی و وضع اقتصادی خانواده‌های ایرانی به تفکیک است که با آن بانک اطلاعاتی ایجاد شده و در اختیار نهادهای مختلف قرار می‌گیرد.

احمد میدری هم‌چنین گفته «حکومت بنا بر نیاز خود به ایرانیان شناسنامه می‌دهد اما اما نیاز حکومت منافع آحاد ملت در ایجاد این شناسنامه‌ها را بر طرف کرد. بدون شناسنامه اقتصادی نیز اصلاح امکان‌پذیر نیست. در این طرح باید فقرا را به خوبی شناسایی کنیم. امسال یارانه و بسته معیشتی ۷۰‌ هزار ‌میلیارد تومانی به همه مردم داده شد که اشتباه است، در حالی‌‌که کشورهای دیگر این مبلغ را به ۳۰‌ درصد کشور اعمال می‌کنند اما ما نتوانستیم خوشه‌بندی کنیم. با شناسنامه اقتصادی دولت و خود مردم وضع اقتصادی را می‌شناسند».

وی در مورد دریافت مالیات از مردم نیز تاکید کرده «مالیات مانند سایر کشورها باید خانواده‌محور نه بنگاه‌محور باشد. انواع مالیات و عوارض از بنگاه‌ها گرفته می‌شود و در نتیجه بنگاه‌ها نمی‌توانند با بنگاه‌های خارجی رقابت کنند در حالی که باید ثروت آفرینی و ایجاد شغل کنند اما ضربه می‌بینند».

براساس توضیحات مرکز آمار، قرار است آمارهای دقیق از وضع اقتصادی خانوارها تهیه شود و بر اساس آن میزان درآمد خانوار، وضع اشتغال اعضای خانواده، وضع مالکیت یا اجاره مسکن، برخورداری از خودرو، تسهیلات بانکی و.. هر خانواده گردآوری می‌شود؛ مرکز آمار تاکید کرده برای این اطلاعات اسناد و مدارک لازم هم باید وجود داشته باشد و صرفا به خوداظهاری افراد محدود نخواهد شد و این اطلاعات از طریق شبکه بانکی، ثبت‌احوال و اسناد، آموزش‌وپرورش، وزارت کار و.. مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید:  دود، داد و درد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗