skip to Main Content
۹۱ هزار نفر هنوز بیمه‌بیکاری کرونا نگرفته‌اند
کیوسک

کارگران معطل بوروکراسی

۹۱ هزار نفر هنوز بیمه‌بیکاری کرونا نگرفته‌اند

 

 

محمد بایندریان، رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌گوید:« بخشی از بیمه بیکاری کرونا که برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت برای بیکاران کرونایی در نظر گرفته شده بود، پرداخت شده اما ۹۱ هزار نفر از مشمولان هنوز بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند».

با وجود راه اندازی سامانه جامع وزارت کار و ثبت اطلاعات کارگران و ایجاد بسیاری از تشریفات الکترونیک در دادرسی کار، در حال حاضر ماه‌هاست که پرداخت بیمه بیکاری بسیاری از کارگران بیکار شده در ایام کرونا به دلیل «ایراد در اطلاعات اعلامی» متوقف شده‌است. بسیاری از کارگران یا بیکاران، کم‌سواد یا بی‌سواد هستند و این تشریفات غیرحضوری الکترونیک و بوروکراسی‌های متعلق به آن، در بسیاری از موارد مانع دریافت آسان و به موقع حقوقشان شده‌ است.

بایندریان‌ می‌گوید:« حدود ۱۵ هزار نفر به دلیل ایراد در اطلاعاتشان موفق به دریافت بیمه بیکاری نشده‌اند و هفته آینده لیست آن‌ها به ادارات کار برای رفع اشکال ارجاع داده می‌شود.»

درحالی‌که بسیاری از این بیکاران ماه‌هاست در صف انتظار دریافت بیمه بیکاری‌اند، پس از چندین ماه رئیس این کمیته می‌گوید «امیدوار هستیم تا ۱۰ روز آینده اطلاعات این افراد اصلاح شده و به خزانه دولت برای واریز ارسال شود».

طبق مقدمه قانون آیین دادرسی کار و اصول مسلم حقوق کار، سرعت و فوریت از ویژگی های ذاتی دادرسی کار است اما چندین ماه است خانواده بیش از ۹۰ هزار کارگر بیکار شده، منتظر طی‌شدن تشریفات و برطرف‌شدن موانعی‌اند که پرداخت بیمه بیکاری‌شان را متوقف کرده‌ و معیشتشان را معطل خود کرده‌است.

همچنین بخوانید:  بررسی تاریخ بیکاری در ایران معاصر

 

هنرمند :دادخواه

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗