skip to Main Content
دلالان برای ثبت‌نام خودرو ربات استخدام کرده‌اند؟
اقتصاد کیوسک

دلالان برای ثبت‌نام خودرو ربات استخدام کرده‌اند؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماجرای خرید خودرو توسط ربات‌ها را مطرح کرده است.

جواد حسینی‌کیا دراین‌باره می‌گوید: «برای بررسی این موضوع تحقیقاتی انجام داده‌ام که به صورت غیررسمی اعلام کردند مافیاهای خودرو با استفاده از ربات اقدام به ثبت‌نام در سایت‌ها می‌کنند و به یکباره سایت‌های ثبت‌نام‌کننده خودرو اعلام می‌کنند ظرفیت تکمیل است.» اما برخی نمایندگان هم این ادعا را غلط می‌دانند. رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن این ادعا را بدون استناد می‌خواند: «تا جایی که اطلاع‌دارم کسانی که چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند، سند و مدرکی ندارند و فعالیت سایت‌های پیش‌فروش خودرو زیر نظر پلیس فتا و سایر نهادهای نظارتی است.» میلاد نوری، کارشناس آی‌تی امکان وجود این ربات‌ها را رد نمی‌کند و تصریح می‌کند قطعا کسانی که این ربات‌ها را تعریف کرده‌اند به یک رانت بزرگ اطلاعاتی وصل هستند. در سایت‌های پیش‌فروش خودرو از کدهای کپچا با عباراتی مانند من ربات نیستم، استفاده می‌شود اما ربات‌ها از این مرحله رد می‌شوند و چون در مرحله دوم دیگر کدهای کپچا چک نمی‌شود، آنها به سادگی کار خود را انجام می‌دهند.

با توجه به سرعتی عجیب فروش خودروهای پیش‌فروشی، مسئله باندهای دلالی خودرو و استفاده از ربات ثبت‌‌نامی و کارت‌های ملی اجاره‌ای را نمایندگان مجلس و برخی اعضای کمیسیون صنایع مطرح کرده‌اند ولی خودروسازان و وزارت صنایع این ادعاها را قبول ندارند.

همچنین بخوانید:  ​​روبات‌هایی ساخته شده از سلول‌های زنده
یک نظر
  1. چند وقت پیش یکی از دوستانم قصد خرید خودرو از طریق همین طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان و ثبت‌نام آنلاینشون را داشت. دوستم در بوشهر زندگی می‌کند.
    ابتدا پس از اینکه به نمایندگی‌ شهرش مراجعه کرد و با جواب منفی اون‌ها برای ثبت‌نام مواجه شد، خودش برای ثبت‌نام آنلاین اقدام کرد اما هنگام ورود به سایت مربوطه متوجه شد که ثبت‌نام بسته شده. این در حالی بود که به گفته خودش تنها ۳ دقیقه از زمان شروع ثبت‌نام گذشته بود.
    به هر حال پس از پرس و جو از کسانی که ثبت‌نام کرده بودند به تعدادی کافی‌نت و دفترهای فنی و مهندسی رسید که در ازای گرفتن پول، برای متقاضیان ثبت‌نام می‌کنند. یکی از موارد بهش گفته بودند ۲ میلیون تومان می‌گیرم و برات ثبت‌نام می‌کنم. در نهایت به یکی از این دفاتر فنی و مهندسی که در تهران مستقر هست، سفارش ثبت‌نام داد.
    اینطور که دوستم برام تعریف می‌کرد، می‌گفت: اینها اینترنت‌های با سرعت بسیار بالا و ربات‌هایی دارند که اطلاعات متقاضیانشون رو ابتدا در اون‌ها ثبت می‌کنند و اینجوری به سرعت کار ثبت‌نامشون رو انجام میدن. البته ثبت‌نام فقط و فقط توسط ربات انجام نمی‌شود بلکه انسان و ربات هر دو با هم انجامش می‌دهند.
    فرایند کار این دفتر فنی و مهندسی اینجوری بود که از روزهای قبل از ثبت‌نام تمام اطلاعات متقاضی را می‌گرفتند. اما در روز ثبت‌نام و در ساعت خاصی که ثبت‌نام انجام می‌شود دوستم باید در محل دفتر حضور می‌یافت تا برای پیش‌پرداخت اطلاعات کارت بانکی‌اش را خودش وارد کند.

    نمی‌دانم که آیا افرادی اقدام به خرید کارت ملی و ثبت‌نام برای خودشان می‌کنند یا خیر. اما با توجه به آنچه که دیدم، وجود ربات‌ها و چنین سودجویی و دلالی‌هایی برایم قطعی‌ست. چیز اعصاب خرد کن و پرهزینه و ناعادلانه‌ای که محصول تصمیم خودروسازان و دولت برای شیوه‌ی پیش‌فروش خودروها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗