skip to Main Content
خداوند به ما حکومتی داده است که در طول ۱۴۰۰ سال به هیچ قومی نداده است
جامعه کیوسک

خداوند به ما حکومتی داده است که در طول ۱۴۰۰ سال به هیچ قومی نداده است

محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم روز ۹ دی مردم قم اظهار کرد: یکی از آثار برجسته این شکر نعمت کوتاه شدن دست دشمنان از کشور بوده و ما باید این نکته را به یاد داشته باشیم و شکرانه آن را به جا بیاوریم.

وی ادامه داد: اینکه ما همواره بگوییم این ما هستیم که در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم و بر خود غره شویم، با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد، باید بدانیم که کار ما تنها و تنها در ید توانای الهی است و در این مسیر حتی به بازوی خود نیز نباید مغرور شویم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی افزود: این گرانی‌ها و بیکاری‌ها یک امتحان الهی بوده و ما باید ببینم چه وظیفه‌ای در قبال آن داریم، سختی‌هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی‌ها از امتحان الهی پیروز بیرون بیائیم، اولین قانون در این شرایط این است که دست خود را به سمت خداوند دراز کنیم.

وی با بیان اینکه باید از دشمنان خود قطع امید کنیم گفت: اگر در امتحانات بر خداوند توکل کنیم، بلا رفع خواهد شد و بر دشمنان نیز پیروز می‌شویم، ما نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آنها تمام قدرت خود را صرف این می‌کنند که ما را نابود کنند، امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است.

مصباح یزدی تاکید کرد: جامعه ایرانی ما در طول این ۱۴۰۰ سال اخیر تا به حال موفق نشده دولتی تشکیل دهد که بر اساس دین و اطاعت از خدا و ارزش‌های اسلام حکومت کند، البته دولت‌هایی بودند، اما اساس آن دین نبوده است، امروز بعد از ۴۰ سال خداوند متعال حکومتی اسلامی به ما داده به هیچ قومی در طول ۱۴۰۰ سال نداده است.

همچنین بخوانید:  مرگ نولیبرالیسم و بحران سیاست غربی

چندی پیش، ناصر سقای بی‌ریا عضو جبهه پایداری و از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی، در برنامه تلویزیونی «دستخط»، بودجه این موسسه را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗