skip to Main Content
یک دستگاه، حقیقت بوی نامطبوع تهران را کتمان می‌کند
جامعه کیوسک

یک دستگاه، حقیقت بوی نامطبوع تهران را کتمان می‌کند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بررسی‌های ما نشان داده است که یک دستگاه، در رابطه با بوی نامطبوع تهران حقیقت را کتمان می‌کند.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این بوی نامطبوع بخش اعظمی از تهران را دربرگرفته بود و البته تا به الان پیگیری‌های ما نتیجه نداشته است.

نجار در خصوص اینکه آلودگی هوا در کلان شهرها تبدیل به بحران شده است آیا سازمان مدیریت بحران به این موضوع ورود نمی‌کند، افزود: بر اساس مصوبه و قانون، بحث آلودگی مربوط به سازمان محیط زیست است و مدیریت بحران در رابطه با آلودگی ها وظیفه ای ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نه اینکه ما بگوییم بلکه قانون بر عهده ما نگذاشته است.

وی افزود: جالب است بدانید تعطیلی مدارس باید توسط وزارت بهداشت در مواقعی که آلودگی هوا بالاست انجام شود.

محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استانداری تهران نیز روز گذشته در تشریح جزئیات دومین جلسه بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران گفت: تیمی از شهرداری تهران به جلسه آمده بودند که پس از بررسی‌ها و مطالعات نظرشان این بود که وارونگی هوا و رطوبت رابطه معناداری با انتشار بو در تهران ندارد. همچنین آنها معتقد بودند مصرف سوخت مازوت توسط کارخانه سیمان و برخی صنایع دیگر نیز رابطه معناداری با انتشار بوی نامطبوع در تهران ندارد. این موضوع درحالی توسط این کارشناسان رد شد که در حال حاضر سوخت مازوت مصرف نمی‌شود و براساس قول وزیر نفت به آنها سوخت گاز داده شده است.

در چند ماه گذشته بوی نامطبوع در سطح شهر تهران، به بیشتر شدن نارضایی‌ها از سوی ساکنین این شهر دامن زده است. برخی از کارشناسان منشا این بوی نامطبوع را به بوهای نامطبوع سال ۱۳۹۷ که در تهران پخش شد، مرتبط می‌دانند، اگرچه در سال گذشته نیز هم‌چون سال جاری منشا اصلی بوی تهران مشخص نشد.

همچنین بخوانید:  تخریب برخی بیمارستان‌های زلزله‌زده و نیاز به خون O مثبت و منفی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗