skip to Main Content
آیا روسیه برای جدایی از شبکه جهانی اینترنت آماده می‌شود؟
جامعه کیوسک

آیا روسیه برای جدایی از شبکه جهانی اینترنت آماده می‌شود؟

دولت روسیه هم از موفقیت آزمایش های قطع ارتباط این کشور از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی طرح موسوم به اینترنت ملی و داخلی خبر داده است.

طرح جدایی از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی اینترنت ملی در روسیه که به رونت (RuNet) موسوم است، از مدت‌ها پیش در دستور کار دولت این کشور و سازمان نظارت بر اینترنت روسیه قرار گرفته است.چند ماه پیش بود که برخلاف  مخالفان و جنجال های فراوان، قانون جداسازی اینترنت روسیه از شبکه جهانی توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، مطرح شد و به تصویب رسید.

بر اساس این قانون جدید، سرورهای روسی باید اتصال خود به شرکت و سرورهای خارجی را قطع کنند که این امر به شدت کنترل و نظارت دولت این کشور بر فضای مجازی را افزایش می‌دهد تا در صورت بروز هر گونه جرم در محیط اینترنت از سوی نهادهای مسئول دولتی و سیاسی روسیه قابل پیگیری و ردیابی بیشتر و بهتری باشد.

چندی پیش با قطعی اینترنت و در جریان اعتراضات بعد از گرانی بنزین در ایران نیز صحبت از به‌کارگیری اینترنت ملی به میان آمد. هر چند دولت‌مردان تنها به در جریان بودن این بحث اشاره کردند. اینترنت ملی شبکه‌ای مبتنی بر سرورهای داخلی است که امکان کنترل فضای مجازی را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید:  رسیدن اختلاف بین فقرا و ثروتمندان جهان به بالاترین میزان در تاریخ مدرن
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗