skip to Main Content
رستوران‌داری در باغ تاریخی نگارستان
جامعه کیوسک

رستوران‌داری در باغ تاریخی نگارستان

نامه اعتراضی و شکایت هم حریف رستوران‌سازی در باغ ملی نگارستان نشد و  رستوران این باغ روز جمعه افتتاح شد. مجموعه‌ای با دو ساختمان که آجر به آجرش تجاوز به حریم اثر ملی بوده و میراث فرهنگی تهران نتوانسته مانع ساخت آن شود و شهرداری هم سکوت کرده است.

حالا منظر ٢٠٠ساله باغ نگارستان مخدوش شده و با وجود شکایت میراث فرهنگی از دانشگاه تهران (که باغ در اختیار آن است)، قرار است بوی غذاهای مختلف در باغ بپیچد و کسب‌وکار غیرقانونی جدید، حسابی پول‌ساز باشد. رستوران‌سازی در فضای باز باغ نگارستان و افتتاح آن درحالی رخ می‌دهد که نام این باغ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و این یعنی هرگونه ساخت‌وساز در عرصه و حریم آن منوط به دریافت مجوز است.

پیش از این، اداره میراث فرهنگی تهران سه‌بار در این‌باره نامه نوشت و اخطار داد اما مسئولان باغ به موضوع توجهی نکردند و کار تا آن‌جا پیش رفت که میراث فرهنگی از معاونت فرهنگی دانشگاه تهران شکایت کرد اما اینها تاثیری در عملیات اجرایی در عرصه اثر ملی نداشت.

تجاوز به حریم بناهای تاریخی برای ساخت و ساز مراکز تجاری و رستوران بارها برای میراث تاریخی کشور مشکل‌زا شده است. ساخت و ساز مقابل کاخ گلستان، تلاش برای تخریب کاخ پاسال، ساخت مرکز تجاری در حریم منظر عمارت عشرت‌آباد و ساخت و ساز در حریم منظر برج آزادی فقط چند نمونه از این نوع سودجویی‌ها در تهران است.

همچنین بخوانید:  شکنجه کودکان اوتیسم در یکی از موسسات توانبخشی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗