skip to Main Content
حجت نظری: دولت زیر بار تعطیلی ادارات نمی‌رود.
جامعه کیوسک

حجت نظری: دولت زیر بار تعطیلی ادارات نمی‌رود.

حجت نظری روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران در تذکری در خصوص آلودگی هوا گفت: در دولت سابق به بهانه آلودگی هوا شهر را چندین روز مداوم تعطیل می‌کردند که اقدامی افراطی بود، اما در دولت فعلی به هر ضرب و زور نمی‌خواهند ادارات را تعطیل کنند و در آن تفریط می‌کنند.

وی گفت: باید درباره آلودگی هوا راهکاری در نظر بگیریم. ۱۸ دستگاه در این زمینه نقش دارند ولی نشان داده‌ایم که هیچکدام از ما ۱۸ دستگاه نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

نظری با اشاره به طرح کاهش آلودگی هوا که از سوی معاونت حمل و نقل مطرح شد، گفت: شهرداری با طرح ناموفق ترافیکی نتوانست در مقابله با آلودگی هوا موفق عمل کند و دستگاه‌های دیگر نیز مشکلاتی مشابه را مطرح کرده‌اند و بهتر این است زمانی که نمی‌توانیم حرفی بزنیم حداقل آن را بیان نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر یک هفته هم به دلیل آلودگی تعطیل اعلام شود مشکلی رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: اگر از قبل اعلام کنند که ادارات و دانشگاه‌ها تعطیل است، خانواده‌ها می‌توانند از شهر خارج شوند و شاید هوای پایتخت کمی بهبود یابد.

علی پیرحسین‌لو مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: بالاخره انتظار می‌رود چیزی را که مردم عامه می‌فهمند، تصمیم‌گیران هم بفهمند. وقتی از صبح روز یکشنبه مشخص است که قرار است باقی هفته تعطیل شود اما اعلام این تصمیم به شب‌هنگام و زمان تاریکی هوا موکول می‌شود، و این یعنی یک جای کار ایراد دارد. در حالی که این تصمیم می‌توانست در پایان هفته قبل اتخاذ شود تا بخشی از خانواده‌ها فرصت داشته باشند تصمیم به سفر بگیرند و شهر قدری خلوت شود؛ یا تصمیم‌گیری صرف برای دانش‌آموزان و مقاومت در برابر تسهیل شرایط برای پدر و مادران و این هم یعنی عملا تصمیم‌ها به نحوی اتخاذ و اعلام می‌شود که کمترین تأثیرش هم خنثی شود.

همچنین بخوانید:  حراج‌های خیریه: هنر در جست‌وجوی مشروعیت؟

پیرحسین‌لو گفت: مردم می‌پرسند وقتی سهم کامیون‌ها و دیزلی‌ها در آلوده کردن هوا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری‌ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ و انصافا کسی جوابی برایشان ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال هم آلوده‌تر بود، شهرداری به کمیته اضطرار اعتراض کرد که چرا خودروی شخصی را زوج و فرد می‌کنید اما کامیون‌ها را محدود و کنترل نمی‌کنید؟ از آن موقع، تازه ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد، اما من می‌خواهم به شما عرض کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با جدیت اعمال نمی‌شود. نه کد جریمه برای دوربین‌های ورودی شهر تخصیص یافته و نه اطلاعات سند خودروها به شهرداری داده شده است. نیاز به غیب‌گویی هم نیست؛ خود مردم در خیابان‌ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می‌بینند که در همین شب‌ها چقدر کامیون می‌آید و چقدر ممانعت می‌شود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗