skip to Main Content
آمریکا پروژه هند در توسعه بندر چابهار را از تحریم معاف کرد
اقتصاد سیاست کیوسک

آمریکا پروژه هند در توسعه بندر چابهار را از تحریم معاف کرد

یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا گفت که این کشور در پروژه توسعه بندر چابهار، هند را از تحریم‌های مربوط به این بندر مستثنی کرده است. این مقام وزارت امورخارجه آمریکا در این باره گفت: ما یک معافیت به هند در پروژه توسعه بندر چابهار اعطا کرده‌ایم که اجازه کشیدن خط راه آهن به منظور صادرات فرآورده های نفتی تصفیه شده به افغانستان را می دهد.

دولت آمریکا پس از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ، تلاش کرده است در ادامه سیاست‌های خصمانه خود کارزاری موسوم به “فشار حداکثری” را بر ایران اعمال کند. در همین راستا واشنگتن مشتری‌های نفت ایران، از جمله هند را برای قطع خرید نفت از تهران تحت فشار قرار داده است.

به گزارش ایندیا تایمز، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه میزبان همتای هندی خود بود و ضمن دیدار با او، درباره توسعه بندر چابهار و اهمیت ویژه آن برای افغانستان گفت وگو کرده است. پمپئو در نشست خبری مشترک با همتای هندی خود پس از این دیدار گفت که با وزیر امورخارجه هند درباره فشار حداکثری بر ایران و چگونگی وادار کردن ایران به رفتاری همانند یک کشور نرمال رایزنی کرده است.

درحالیکه یک ماه از تاریخ قطعی اینترنت سراسری ایران می‌گذرد، استان سیستان و بلوچستان آخرین استانی بود که دیرتر از همه نقاط ایران بازگشت اینترنت را تجربه کرد. اینترنت خانگی و موبایل تا دو هفته پس از قطعی سراسری به همه شهرها بازگشت، اما سیستان و بلوچستان پس از ۱۸ روز شاهد بازگشت اینترنت در بعضی از نقاط و پس از ۲۰ روز  بازگشت اینترنت را کامل داشت. امری که نمی‌تواند به چابهار، تنها بندر ایرانی معاف از تحریم‌های بین‌المللی، ارتباط نداشته باشد.

همچنین بخوانید:  افزایش دی‌اکسید گوگرد در هوای تهران با وجود منع تردد خودروهای دیزلی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗