skip to Main Content
مرگ ۶۰ بیمار تالاسمی به دلیل «قصور نظام درمانی»
جامعه کیوسک

مرگ ۶۰ بیمار تالاسمی به دلیل «قصور نظام درمانی»

رییس انجمن تالاسمی ایران گفت که امسال ۶۰ بیمار تالاسمی بر اثر کمبود دارو و کوتاهی نظام درمانی کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وی معتقد است که توان پزشکی کشور امروز در حدی‌ست که یک بیمار مبتلا به تالاسمی بتواند عمری عادی داشته باشد و اینکه بیماران تالاسمی جان خود را از دست می‌دهند نتیجه قصور مسئولان نظام درمانی کشور است و اگر کمبود دارو را جدی نگیرند شاهد مرگ‌ومیر بیشتر بیماران خواهیم بود.

بنا به گفته عرب کمبود فرآورده‌های خونی یکی دیگر از معضلات ۲۳ هزار بیمار مبتلا به تالاسمی‌ست. این بیماران به کامل نیاز دارند اما سازمان انتقال خون کمبود فرآورده‌های خونی را به پلاسما محدود می‌کند. او از اهداکنندگان خون درخواست کرد که حتی در صورت درخواست پرسنل سازمان انتقال خون برای اهدای پلاکت آن‌ها خون کامل بدهند.

موضوع کمبود دارو برای بیماری‌های خاص چه قبل و چه بعد از تحریم‌ها همواره مطرح بوده است. برخی از بیماری‌های خاص زیر چتر حمایتی بیمه قرار نمی‌گیرد. همچنین ارز دولتی به بسیاری از داروهای بیماری‌های خاص تعلق نمی‌گیرد. محدود بودن داروخانه‌ها در استان‌ها نیز منجر به این شده است تا خانواده‌ها ساعت‌ها و شاید روزها برای تحویل داروی بیمار خود در انتظار بنشینند.

 

همچنین بخوانید:  افزایش ضرب و شتم کادر بیمارستان در یاسوج
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗