skip to Main Content
محکومیت افسر سابق ارتش شیلی به جرم شکنجه و قتل ویکتور خارا
سیاست کیوسک

محکومیت افسر سابق ارتش شیلی به جرم شکنجه و قتل ویکتور خارا

دادگاهی در فلوریدای آمریکا پدرو پابلو بارینتوز نونز افسر سابق ارتش شیلی را به دلیل شکنجه و قتل ویکتور خارا ترانه‌سرا و خواننده شهیر چپگرای شیلیایی مجرم شناخت و به پرداخت ۲۸ میلیون دلار غرامت به همسر و دختران ویکتور خارا محکوم کرد. ویکتور خارا در سال ۱۹۷۳ پس از کودتایی تحت حمایت سازمان جاسوسی آمریکا به قتل رسید. او یکی از هزاران فعال سیاسی در شیلی بود که توسط عوامل اگوستو پینوشه دیکتاتور شیلی شکنجه شده و به قتل رسیدند. پدرو بارینتوز ۶۷ ساله پس از سه روز شکنجه خارا او را به ضرب گلوله به قتل رساند. بارینتوز در سال ۱۹۸۹ از شیلی به ایالات متحده آمریکا گریخت. جوان خارا ترنر همسر ویکتور خارا که اکنون ۸۸ سال دارد در جلسه دادگاه گفت قتل ویکتور خارا در رختکن استادیوم سانتیاگوی شیلی زندگی او را به دو نیمه تقسیم کرد. او از لحظات ترسناکی سخن گفت که در آنها مجبور شده بود بدن تکه‌تکه و شکنجه شده همسر خود را با جای ۴۴ گلوله در سردخانه شناسایی کند. او پس از صدور رای دادگاه در حالی که میگریست گفت: “این شروعی‌ست برای برقراری عدالت برای کسانی که هنوز منتظر آگاهی از سرنوشت عزیزان خود هستند.

یکی از شاهدان دادگاه در شهادت ویدیویی خود از شیلی گفت که بارینتوز بارها با افتخار اعلام کرد که او ویکتور خارا را به قتل رسانده است. “او [با اشاره به ویکتور خارا]صحبت از قتل یک کمونیست کرد و گفت او نمی‌خواهد [حتی] یک کمونیست در شیلی باقی بماند.

عکسی از ویکتور خارا به همراه همسر و دخترانش

tumblr_lrldrat6Zk1qe5zb9o1_500

همچنین بخوانید:  مقوله موبلندها در خدمت فرهنگ كاذب قدرت
یک نظر
  1. آیا دادگاهی سراغ دارید که حکومت و دولت آمریکا را محاکمه کند؟
    در تعجبم از این عدالت که خود قاضی محکوم است اما در جایگاه عادل نشسته است!!
    چه کسانی و چه حکومتی این قدرت را به پدرو پابلو بارینتوز نونز افسر سابق ارتش شیلی داد تا دست به قتل ویکتور خارا بزند!؟
    دولت و حکومت آمریکا چه در گذشته ی ننگین خود چه در اکنون، دست اش به خون انسان های آزادیخواه و برابری طلب آغشته است!
    ویکتور خارا نمونه ای از هزاران کمونیست آزادی خواه و برابری طلب بود که جانش را در راه تحقق آرمان رهایی بخشی انسان فدا کرد!
    یادش گرامی و راهش پر رهرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗