skip to Main Content
سیاست‌های اقتصادی کنونی، انفجارهای بزرگتری می‌سازند
سیاست کیوسک

سیاست‌های اقتصادی کنونی، انفجارهای بزرگتری می‌سازند

حسین راغفر می‌گوید سیاست‌های اقتصادی کنونی ما را در مردابی که اکنون اسیر آن هستیم بیشتر فرو خواهد بود و باید انتظار انفجارهای بزرگتری را در آینده داشته باشیم.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: ژنرال‌های فاسد در همه محافل تصمیم‌گیری از سازمان برنامه و بودجه گرفته تا مجمع تشخیص مصلحت نفود دارند و نمی‌گذارند احدی منافع آنها را تهدید کنند. به نظر من باید هر چه زودتر درمورد این افراد باید افشاگری صورت گیرد.

استاد دانشگاه الزهرا تصریح کرد: این روندی که امروز وجود دارد روز به روز نابرابری‌ها را تشدید می‌کند و مردم را بدبخت‌تر. پس باید نمایندگان بعدی اولویت کار خود را در تغییر این روند قرار دهند.

راغفر با اشاره به وجود برخی قوانین که منشا نابرابری و فساد است، گفت: مثلا در قالب برنامه سوم در سال ۱۳۷۹ قانون تاسیس بانک‌های خصوصی مطرح می‌شود که در بند اول آن آمده؛ به منظور رقابت با بانک‌های دولتی اجازه تاسیس بانک خصوصی داده می‌شود. اما در بند سوم همین قانون آمده که بانک‌های خصوصی می‌توانند دو تا سه درصد نسبت به بانک‌های دولتی بهره بیشتری بدهند قانون‌گذار اصلا متوجه در تضاد بودن این دو بند با یکدیگر نشده است.

همچنین بخوانید:  سانسور نابرابری در چین؛ شرط چاپ کتاب جدید پیکتی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗