skip to Main Content
شانزده آذر در دانشگاه‌های کشور
جامعه سیاست کیوسک

شانزده آذر در دانشگاه‌های کشور

در بزرگداشت روز دانشجو، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سراسر ایران از جمله دانشگاه‌ تهران، دانشگاه هنر تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، و نوشیروانی بابل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون «فقر، کشتار، گرانی- مردم شدند قربانی» و «از هفت‌تپه تا تهران – زحمت‌کشان در زندان»، «ستاره در پرونده – دانشجومون در بنده»، «فرزند کارگرانیم – کنارشان می‌مانیم» به تبعیض‌های معیشتی و سیاسی اعتراض کردند. آنها همچنین اساتید خود را با شعار «اساتید استاید – حرف بزنید نترسید» دعوت به حمایت و فعالیت کردند.

دانشجویان این دانشگاه‌ها ضمن اعتراض به تبعیض‌های جنیستی با شعار «تبعیض جنسیتی محکوم است محکوم است» با شعار «علی‌نژاد و ارشاد – ارتجاع و انقیاد» فاصله میان خود و جریان منسوب به مسیح علی‌نژاد را بیان کردند. دانشجویان همینطور نسبت به برخورد امنیتی و سرکوب معترضان آبان‌ماه ابراز انزجار کردند. دانشجویان دانشگاه هنر تهران نیز اجرایی با نام  «کشته‌شدگان بی‌کفن» برگزار کردند.

در هفته‌های گذشته ده‌ها دانشجو به شیوه‌های مختلف دستگیر شدند و فضای امنیتی بر دانشگاه‌های کشور حاکم بوده است. به روایت وزیر علوم ۹۵ دانشجو و به گفته شورای صنفی دانشجویان تعداد بسیار بیشتری از دانشجویان بازداشت شده‌اند. شورای صنفی می‌گوید تنها در تهران حداقل ۴۱ دانشجو از دانشگاه تهران، ۳۶ نفر از دانشگاه علم و فرهنگ، ۸ نفر از دانشگاه علامه، ۳ نفر از شهید بهشتی و ۳ نفر از دانشگاه علم و صنعت بازداشت شده‌ است و رقم بازداشتی‌های دانشگاه‌های شهر تهران به تنهایی از رقم اعلام شده از سوی وزیر علوم بیشتر است. در این میان دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز دست به تحصن و اعتراض در مقابل برخوردهای امنیتی در دانشگاه زدند.

همچنین بخوانید:  ممنوعیت ثبت‌نام روزانه برای دانشجویان دکتری شبانه برداشته شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗