skip to Main Content
زباله‌گردی کودکان ممنوع بود یا شد؟
جامعه کیوسک

زباله‌گردی کودکان ممنوع بود یا شد؟

حبیب‌الله مسعودی‌فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی اظهار کرد: در بحث کودکان اتباع با وزارت کشور صحبت‌هایی شده و قرار است که وارد «مرحله دوم ساماندهی کودکان کار» شویم.
فرید درباره اینکه با شهرداری درباره کودکان زباله‌گرد وارد مذاکره شده، گفت: قرار شد زباله‌گردی کودکان ممنوع شود و پیمانکاران شهرداری موظف به اجرای این قانون در سطح شهر شدند.
در ضمن معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه کرده است: با اداره کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صحبت کردیم که با همکاری NGOها اگر کودکی به خصوص کودکان زیر ۱۵ سال در کارگاهی مشغول به کار بودند، بازرسان اداره کار به این کارگاه‌ها مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در حالی از ممنوعیت جدید کار کودکان زباله‌گرد خبر داده که نزدیک به ۳۰ سال است از تصویب قانون کاری که مطلقا کار کودکان را ممنوع کرده، میگذرد و کودکان هنوز در مجموعه‌های رسمی کار می‌کنند.
ایشان از مردم خواسته اگر کودک زباله‌گردی را در خیابان‌های تهران دیدند به شهرداری اطلاع دهند. این در حالی است که شرکت‌هایی که این کودکان را به کار زباله می‌گمارند خود از پیمانکارهای شهرداری هستند.
همچنین بخوانید:   ۱۹ میلیون ایرانی «سم» تنفس می‌کنند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗