skip to Main Content
زمین کیوسک

مصرف یک میلیون کیلو گوشت پروار از زباله در تهران

دیده‌بان محیط‌ زیست و حیات وحش ایران می‌گوید زباله‌های شهری و بیمارستانی در استان تهران به چراگاه گوسفندان تبدیل شده و سالانه یک میلیون کیلوگرم گوشت از دام‌هایی که زباله مصرف کرده‌اند، تولید و روانه بازار می‌شود.

به گفته مقامات پزشکی، تقلب در تولید محصولات غذایی در ایران «بیداد می‌کند». بسیاری از آلاینده‌ها، بقایای دارویی، فلزات سنگین، کودها، سموم دفع آفات و آنتی‌بیوتیک‌ها در چرخه تولید در محصولات غذایی باقی می‌مانند و به سلامتی افراد صدمات زیادی وارد می‌کنند.

حسین رستگار، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا و داروی وزارت بهداشت می‌گوید: «تقلبات روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و بررسی آن‌ها از جنبه آزمایشگاهی سخت‌تر شده است. ما بسیاری استانداردها را در اختیار داریم اما بسیاری از مواد مضر دستکاری می‌شوند و به همین دلیل تقلبات جدید رخ می‌دهد.»

به گفته رئیس انجمن حمایت از حیوانات «در آلودگی میکروبی اگر گوشت به‌طور کامل پخته شود، یعنی حدود ۴٠ تا ۵٠ دقیقه در آب جوشانده شود، آلودگی آن از بین می‌رود. اگر ترکیبات پروتئینی باشد، با پختن تغییر شکل می‌یابد و حتی ممکن است بار آلودگی آن بدتر هم شود اما اگر گوشت این دام‌ها به فلزات سنگین آلوده شده باشد، از بین نمی‌رود، با پختن هم به همان شکل باقی می‌ماند و به بدن فرد مصرف‌کننده منتقل می‌شود.»

 

همچنین بخوانید:  رئیس شورای شهر تهران: معتادان متجاهر در صورت تمیز بودن می‌توانند در سطح شهر بچرخند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗