skip to Main Content
سرکوب تجمع حامیان محیط‌ زیست در ملبورن استرالیا
زمین کیوسک

سرکوب تجمع حامیان محیط‌ زیست در ملبورن استرالیا

روز گذشته تجمعی اعتراضی با شعار «حق زمین نه حق معدن» مقابل ساختمان MCEC، محل برگزاری کنفرانس بین‌المللی معادن و منابع، در ملبورن استرالیا شکل گرفت که با سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی حامی معدن‌داران استرالیایی مواجه شد؛ بیش از ۵۰ نفر از معترضان بازداشت شده‌اند، رقمی که در ملبورن کم‌سابقه است. پلیس در مواجهه با معترضان از گاز فلفل استفاده کرد و با باتوم به سر و صورت آنها کوبید؛ خشونتی که هر چه هست بارها لطیف‌تر از آنی‌ست که تا به امروز زمین به خود دیده است.

کنفرانس بین‌المللی معادن و منابع از ۲۸ تا ۳۱ اکتبر در ملبورن در حالی برگزار می‌شود که بومیان، فعالان محیط‌زیستی و کارگری، این گردهمایی را به کام شرکت‌کنندگان تلخ کرده و تمامی زیان‌آوران محیط‌زیستی را با تحقیر و ناسزا روانه کنفرانس کردند.

محیط زیست در استرالیا به‌دلیل تاریخ استعماری این کشور و قلع و قمع صاحبان اولیه این سرزمین، همیشه از مسائل مهم در میان جامعه‌ مدنی و رسانه‌ها بوده است. بومیان که هرگز دست از مراقبت از زمین برنداشته و نابودی محیط‌زیست را ادامه نابودی خودشان می‌دانند، به‌درستی فرهنگ و زبان مقاومت زمین در برابر دروغ توسعه را جا انداخته‌اند؛ حتی آن زمانی که محیط‌زیست هنوز زنگ خطری برای احزاب چپ به شمار نمی‌آمد، آنها سرسختانه از تک‌تک درخت‌ها و بوته‌های‌شان در برابر بلدوزرهای جاده صاف کن نئولیبرالیسم محافظت می‌کردند. محافظتی که همیشه برای‌شان به بهای خون‌شان تمام شده است.

حالا بعد از آتش‌سوزی‌های آمازون، این ریه نابود شده زمین، و جنبش XR (خروش انقراض) ملبورن هم با دلی پر به این جنبش پیوسته است. در ادامه این همبستگی پناهندگان و فعالان حقوق پناهنده‌ها هم با گروه‌های معترض همراه شده‌اند؛ زیرا که خوب می‌دانند پناهجویی و آوارگی، خط و ربطی روشن با محیط‌زیست به فنا رفته دارد که تا وقتی سرمایه‌داری زمین را دارایی رایگان خویش می‌داند وضع از این هم بدتر خواهد شد.

همچنین بخوانید:  خور موسی رتبه یک دنیا در آلودگی به جیوه است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗